کد مطلب : 29933 تاریخ مطلب : 1397/06/03 منبع : اتاق اصناف ايران

ثبت نام در سامانه جامع انبارها از پايان شهريورماه الزامي مي شود

معاون بازرگاني داخلي سازمان صنعت،معدن و تجارت قم با تاکيد براينکه اصناف و کسبه نياز است تا ثبت نام در سامانه جامع انبارها را جدي بکيرند افزود: اگر افراد ثبت نام در سامانه جامع انبارها را انجام ندهند، هيچ گونه جابجايي بار نمي توانند داشته باشند چراکه بايد در هرنوع جابجايي کالا مبدا و مقصد مشخص باشد.

به گزارش دريافتي از اتاق اصناف مرکز استان قم، اميرمحمدي چهر در ششمين اجلاس ادواري اتاق اصناف استان قم که با حضور اعضاي هيات رييسه اتاق اصناف قم و روساي اتحاديه هاي صنفي در سالن همايش فرهنگ اتاق اصناف قم برگزار شد، به سامانه جامع انبارها اشاره کرد و اظهارداشت: ثبت نام در اين سامانه ازمدت ها قبل شروع شده و از 28 شهريور الزامي است .
وي با تاکيد براينکه اصناف و کسبه نياز است تا ثبت نام در سامانه جامع انبارها را جدي بگيرند، افزود: اگر افراد ثبت نام در سامانه جامع انبارها را انجام ندهند هيچ گونه جابجايي بار نمي توانند داشته باشند چراکه بايد در هرنوع جابجايي کالا مبدا و مقصد مشخص باشد.
معاون بازرگاني داخلي سازمان صنعت،معدن و تجارت قم با بيان اينکه ملاک تشخيص کالاها در محاکم و مجامع قضايي ثبت در سامانه جامع انبارها مي باشد ادامه داد:اگر پليس جلوي حمل باري را بگيرد که مبدا و مقصد آن نامشخص و آن کالا در سامانه ثبت نشده باشد مي تواند ان را توقيف و به مراجع قضايي بفرستد.
وي در ادامه به شرايط موجود حاکم بر بازار و ضرورت و تاکيد مقامات قضايي مبني بر برخورد با احتکار کنندگان اشاره و گفت:برخورد با احتکار کنندگان تشديد شده و جلساتي نيز مرتب در اين خصوص با مقامات قضايي برگزار مي شود و با احتکار کنندگان طبق قانون برخورد و کالاهاي آنان نيز به حراج گذاشته مي شود.
محمدي چهر در پايان ضمن درخواست از روساي اتحاديه ها و مجموعه اصناف مبني بر ارائه نقطه نظرات و پيشنهادات براي رفع چالش ها و مشکلات در پيش روي تصريح کرد: در شرايط کنوني آنچه که مهم است بايد وضعيت مردم و بازار را در نظر گرفت به گونه اي که شاهد کمترين چالش ها و مشکلات باشيم.
نیمتا روزنامه های کثیرالانتشار کشور