کد مطلب : 29935 تاریخ مطلب : 1397/06/03 منبع : اتاق اصناف شميران

واردات کالا با رويه بانکي منوط به تاييد سازمان حمايت مصرف‌کنندگان

به گزارش خبرگزاري مهر، گمرک جمهوري اسلامي ايران در بخشنامه‌اي به گمرکات اجرايي کشور اعلام کرد: ترخيص کالاهاي وارداتي با رويه بانکي منوط به تاييديه سازمان حمايت مصرف کنندگان و توليد کنندگان مبني بر اخذ مابه التفاوت «نرخ ارز زمان پرداخت» و «نرخ ارز در بازار در تاريخ ترخيص» است.

در اين بخشنامه آمده است: به پيوست تصوير نامه شماره 130400/ 60 مورخ 97/5/17 ادارهکل مقررات صادرات و واردات سازمان توسعه تجارت ايران منضم به مصوبه شماره 63793/ت 55632 مورخ 97/5/16 هيات محترم وزيران در مورد ساماندهي و مديريت بازار ارز و تصوير نامه شماره 25708/ 97/ 370 مورخ 97/5/18 سازمان حمايت از توليد کنندگان و مصرف کنندگان جهت اقدام با رعايت کامل مقررات ارسال ميشود.
- با توجه به بند 5 مصوبه مذکور، ترخيص کليه کالاهاي وارداتي با رويه بانکي (بجز کالاهاي موضوع بند "1" مصوبه) منوط به ارائه تاييديه سازمان حمايت از مصرف کنندگان و توليد کنندگان مبني بر اخذ مابه التفاوت نرخ ارز زمان پرداخت» و نرخ ارز در بازار در تاريخ ترخيص» است.
- با عنايت به بند 9 مصوبه مذکور موارد ذيل قابل اقدام خواهد بود:
- ورود ارز به صورت اسکناس به داخل کشور بدون محدوديت و مطابق مقررات بانک مرکزي و مقررات مبارزه با پولشويي مجاز است لذا در خصوص انجام تشريفات گمرکي رعايت بخشنامه هاي مربوطه از جمله بخشنامه رديف 137 سال 1397 اين مرکز الزامي است.
- واردات طلا (ساخته شده) به داخل کشور بدون محدوديت با اخذ مجوز از بانک مرکزي و رعايت انجام تشريفات تشريفات گمرکي و پرداخت حقوق ورودي و ماليات ارزش افزوده و ساير وجوه متعلقه مجاز خواهد بود.
- واردات طلاي خام شمش استاندارد) با اخذ مجوز از بانک مرکزي و رعايت تشريفات گمرکي و رعايت ساير مقررات از پرداخت حقوق ، عوارض قانوني و ماليات ارزش افزوده معاف خواهد بود.

نیمتا روزنامه های کثیرالانتشار کشور