کد مطلب : 29941 تاریخ مطلب : 1397/06/04

فرار مالياتي در اصناف وجود ندارد

جعفريان گفت: در کشور ما معافيت هاي مقرري بسياري وجود دارد که اين مقوله موجب تبعيض و در نتيجه نارضايتي مردم شده است.

محمدرضا جعفريان، مشاور مالياتي اتاق اصناف، در برنامه گفت و گوي اقتصادي راديو گفت و گو در خصوص فرار مالياتي، اظهار کرد: عدم گزارش دهي صحيح مسئولان به مردم که ماليات دريافتي در چه زمينه هاي صرف شده موجب فرار مالياتي شده است.
وي افزود: نظام مالياتي ابزار مهمي در اختيار دولت براي تقسيم ثروت است که اين ابزار بايد براي بودجه و هزينه هاي جاري صرف شود. جعفريان در خصوص چرايي مسير نادرست اخذ ماليات به راديو گفت وگو گفت: کشور ما با دانش و تکنولوژي روز در اين مسير گام برنداشته و ساختارهاي اقتصادي و مالياتي ما هنوز به روش هاي سنتي و قديمي است.
مشاور مالياتي اتاق اصناف بيان کرد: تبعيض مالياتي، عدم گزارش دهي به مردم و شفاف نبودن محل صرف درآمدهاي مالياتي موجب شده که افراد جامعه در سطوح مختلف تمايلي به پرداخت ماليات نداشته باشند.
جعفريان با اشاره به اينکه تبعيض مالياتي در جامعه يکي از عمده ترين مسائلي است که موجب فرار مالياتي در کشور شده است، ادامه داد: در حدود 13 سال است که هنوز نتوانسته ايم سامانه اي را ايجاد کنيم که بتوانيم از طريق آن موديان را شناسايي وماليات آنها را اخذ کنيم.
وي در ادامه مصاحبه با راديو گفت وگو تصريح کرد: در کشور ما معافيت هاي مقرري بسياري وجود دارد که بنده اعتقادي به اين معافيت ها ندارم، زيرا اين مقوله موجب تبعيض و در نتيجه نارضايتي مردم مي شود.
مشاور مالياتي اتاق اصناف در پايان توضيح داد: نمي توان اين موضوع را انکار که فرار مالياتي در کشور وجود دارد همچنان که رييس اتاق اصناف بارها اعلام کرده که در بخش اصناف ممکن است کم دهي باشد اما فرار مالياتي در اين بخش وجود ندارد.
نیمتا روزنامه های کثیرالانتشار کشور