کد مطلب : 31042 تاریخ مطلب : 1397/06/14

فارسي، غذاي درجه يک و قيمت مناسب / تسهيلات دولتي با فسادهاي اقتصادي به توليدکننده نمي‌رسد

مديرعامل صنايع غذايي فارسي در بازديد خبرنگاران از کارخانه گفت: کارخانه صنعتي فارسي توانايي تهيه 20 هزار غذا و 5 تن غذاي آماده از جمله ناگت، کوکو، کتلت و ... را با هدف توليد غذاي درجه با قيمت مناسب در هر شيفت را دارد.

محمدرضا فارسي در اين نشست خبري گفت: در مجموعه فارسي، عليرغم گران بودن گوشت گرم نسبت به گوشت منجمد، با توجه به تعهد بر کيفيت بالا از گوشت گرم و تازه استفاده ميشود و همچنين در حاليکه کارخانههاي صنعتي مجاز به استفاده از رنگهاي خوراکي صنعتي نيز هستند ولي ما کماکان از رنگهاي کاملا طبيعي استفاده ميکنيم. وي در ادامه نيز گفت: با توجه به مشکلات موجود پروانه 150 نوع محصول را داريم که فقط 42 محصول را در خط توليد داريم.

تسهيلات دولتي با رشوهها و فسادهاي اقتصادي به توليدکننده نميرسد

فارسي در مورد سرمايه گذاري 65 ميليارد توماني در کارخانه نيز گفت: در سال 87 طرحي توسط دولت وقت مبنتي بر اعطاي وام به طرح هاي زود بازده ابلاغ شد که مجموعه ما طرح اين کارخانه را براي دريافت اين تسهيلات ارائه داد ولي متاسفانه با مواردي اعم از رشوه و فسادهاي اداري مواجه شديم که ترجيح داديم از گرفتن تسهيلات انصراف دهيم و متاسفانه در همين شهرک صنعتي شاهد سوله هاي نيمه کار فراواني هستيم که تسهيلات دولتي فراواني دريافت کردند و کارخانه خود را به بهره برداري نرساندند به همين خاطر تسهيلات دولتي با رشوه و مفاسد اقتصادي به توليد کننده واقعي نمي رسد
محمدرضا فارسي ادامه داد: اکنون با نابسامان بودن بازار شاهد افزايش قيمت ها هستيم و اين در حاليست که يک ظرف بسته بندي ساده سالاد از 300 تومان به 1000 تومان افزايش قيمت پيدا کرده است و ما نمي توانيم با تعهدي که به مشتريانمان داريم افزايش قيمت ويژه اي داشته باشيم.
امروز شاهد اين نيز هستيم که سالاد اولويه با قيمت 1800 تومان هم در بازار توزيع مي شود که اصلا به آن نمي توان سالاد اولويه گفت؛ ولي ما با استانداردهاي بالا توليدمان را ادامه مي دهيم
فارسي در صنعتي شدن خود به کيفيت غذاي خانگي در توليد صنعتي انديشيده است، که مصرف کننده حس خوب يک غذاي خانگي را در مصرف محصولات فارسي داشته باشد و اين نقطه قوت صنايع غذايي فارسي اين است.

300 نفر اشتغالزايي در مجموعه کيترينگ فارسي تهران و 300 نفر در کارخانه / با توجه به گران بودن اقلام غذايي در سفرهاي زيارتي ، فارسي آمادگي تامين غذاي زائران را دارد

مهدي فارسي مدير عامل کيترينگ فارسي به خبرنگاران گفت: در کيترينگ تهران 300 نفر مشغول به کار هستند و جمع اين کارکنان خانواده فارسي را تشکيل ميدهند که بسياري از آنها که بازنشسته نيز شده اند ولي کماکان به نوعي در مجموعه فارسي ادامه همکاري دادهاند. مدير عامل کيترينگ فارسي در پاسخ به پرسش خبرنگار فودنا مبني بر اينکه فارسي در زمان مرحوم حاج محمد علي فارسي صادرات غذا را در سفرهاي حج و زيارت بر عهده داشت و آيا امروز نيز در اين زمينه فعال است گفت: الان فعاليتي در تامين غذا حجاج و همچنين زائران عتبات عاليات نداريم ولي با توجه به افزايش نرخ ارز و تامين گران قيمت مواد غذايي در کشورهاي زيارتي، پيشنهادهاي جديدي براي از سرگيري اين فعاليت در تهيه و تامين غذاي حجاج و زائرهاي را داريم که در حال بررسي است.

فلسفه وجودي کارخانه صنايع غذايي فارسي طعم و مزه واحد و با کيفيت در تمامي شعب است / هزينهها افزايش پيدا کرده ولي اقتصاد به سمت رشد متحول نشده است

محسن فارسي رييس هيات مديره صنايع غذايي فارسي در بازديد خبرنگاران از کارخانه صنايع غذايي فارسي گفت: فلسفه وجودي تاسيس کارخانه فارسي طعم و مزه واحد در تمامي شعب فارسي در کل کشور است.
رييس هيات مديره صنايع غذايي فارسي با اشاره به مشکلات پيش روي توليد گفت: بايد عاشق باشيد که کار و کارآفريني در ايران را داشته باشيد وگرنه هيچ کمک و حمايتي از دولت و مسئولان براي توليد صورت نمي گيرد، ما دو سال است که کارآفرين نمونه ميشويم ولي هيچ مزيتي در قبال اين افتخار و فعاليت نداريم.
محسن فارسي در پاسخ به چشم انداز صنعت به خبرنگار فودنا گفت: حقوقها، مواد اوليه و هزينهها افزايش پيدا کرده است ولي اقتصاد به سمت رشد متحول نشد و اين يعني چشم انداز روشني را نشان نمي دهد.
وي در پاسخ به انتظارات صنعت از مسئولان نيز گفت: تنها توقع ما اقتصاد آزاد است تا صنعت بتواند با توانمندي بالا کار کند و موانع را بردارد، ولي اين نيز محقق نشده است.
محسن فارسي با اشاره به اينکه در ابتدا قول معافيت ماليات را در فعاليت شهرک صنعتي داده بودند، گفت: پس از راهاندازي کارخانه اداره ماليات ضمن اينکه معافيت ماليات را براي فعاليت در شهرک صنعتي در نظر گرفته بود ولي متاسفانه اين معافيت نيز شامل ما نشد و حتي شاهد اين نيز هستيم که در دنيا ماليات براي کارآفرينان و مجموعههايي که اشتغالزايي ميکنند تسهيلات بيشتر در نظر ميگيرد ولي در ايران هر چه اشتغالزايي بيشتر باشد ماليات سنگينتر است
وي افزود: تعهد اوليه مسئولان معافيت مالي در شهرک صنعتي بود و اين نيز براي ما محقق نشده است، اين در حالي است که چلوکبابيها، تهيه غذاها که در مساجد و زيرزمينها به تهيه و توزيع غذا مي پردازند از ماليات بر ارزش افزوده معاف هستند ولي چرا ما بايد اين ارزش افزوده را پرداخت کنيم؟، توقع داريم که صنعت را اذيت نکنند و موانع را از جلوي پاي صنعت بردارند.
نیمتا روزنامه های کثیرالانتشار کشور