کد مطلب : 31059 تاریخ مطلب : 1397/06/17

خريد بيش از نياز؛ عامل اصلي تشنج بازار

نايب رييس اتاق اصناف مرکز استان خراسان جنوبي با بيان اينکه در خراسان جنوبي کمبودي از نظر کالاي اساسي وجود ندارد، اظهار کرد: خريد بيش از نياز مردم و اعتماد به شايعات دروغين، عامل اصلي وضع پيش آمده در بازار است.

عليرضا اربابي در گفت وگو با خبرنگار ايسنا اظهارکرد: کالاهاي اساسي مردم در بازار وجود دارد و هيچ کمبودي از اين نظر در استان نيست. وي با بيان اينکه درست که بعضي اقلام کمي گران شده اما در بازار موجود است، افزود: بازارهاي استان هر روزه توسط نيروهاي گشت اتاق اصناف مورد بازرسي و نظارت قرار مي گيرند.
نماينده خراسان جنوبي در اتاق اصناف ايران بيان کرد: تاکنون گزارشي مبني بر کمبود اقلام اساسي به اتاق اصناف نرسيده است اما اگر مردم در تامين اقلام مورد نياز خود با مشکلي روبرو شدند مي توانند با سامانه 124 تماس حاصل کرده و يا به قسمت بازرسي اتاق اصناف مراجعه کنند تا پيگيري شود. اربابي با اشاره به اينکه اصناف از خريد خوب استان مردم راضي هستند، تصريح کرد: از مردم تقاضا داريم به صورت روزانه کالاي مورد نياز خود را خريد کرده و از خريد اضافي جلوگيري کنند.
وي بيان کرد: مردم نگران تامين اين کالاها نباشند چرا که تمام اين کالاها براي چند ماه آينده موجود است و مردم با کمبودي مواجه نخواهند شد. نايب رييس اتاق اصناف بيرجند با اشاره به تحريم ها، افزود: اين تحريمها بر ادامه فعاليت جمهوري اسلامي ايران تاثيري ندارد چرا که اکثر مردم از کالاي ايراني استفاده کرده و با مشکلي مواجه نخواهند شد.
اربابي با اشاره به پتانسيلها و ظرفيتهاي کشور، ادامه داد: ايران محصولات کشاورزي و توليدي بي نظيري دارد که تحريم ها هيچ اثري بر روي آن نخواهد داشت. کمبود پوشک در خراسان جنوبي وجود ندارد وي با اشاره به بازار پوشک در استان، تصريح کرد: در مورد پوشک کودکان نيز در استان هيچ گونه کمبودي وجود ندارد و تنها کمي قيمت آن افزايش يافته است. نماينده مردم خراسان جنوبي در اتاق اصناف کشور بيان کرد: در اين شرايط، افزايش خريد مردم يکي از معضلات است و مردم نبايد بيش از نياز خود، خريد کنند.
اربابي اظهار کرد: رکودي در بازار استان وجود ندارد و علي رغم تلاش برخي سودجويان، بازار درآرامش قرار دارد. وي يادآور شد: از مردم درخواست ميکنيم خونسردي خود را حفظ و از خريد بيش از نياز جلوگيري کرده و اين شرايط را مديريت کنند.
نیمتا روزنامه های کثیرالانتشار کشور