کد مطلب : 31108 تاریخ مطلب : 1397/06/20 منبع : اتاق اصناف ايران

تشکيل شوراي هماهنگي فروشگاه هاي زنجيره اي کشور با حضور وزير صمت/ ذخيره کالاهاي اساسي بيش از نيازداخلي

وزير صنعت ، معدن و تجارت اعلام کرد: دولت با تامين کالاهاي اساسي مورد نياز مردم تمهيدات لازم را از پيش انديشيده و امکانات لازم براي تامين اين نيازها درماههاي آتي حتي در بعضي اقلام بيش ازنياز سال هم فراهم شده است.

به گزارش شاتا، محمد شريعتمداري در حاشيه نشست مشترک با مديران فروشگاه هاي زنجيره اي کشور و تعاوني ها و اتحاديه تعاوني هاي کشور تصريح کرد: در بسياري از موارد رشد حداقلي، کمتر از ده درصدي در ميزان فروش در فروشگاههاي زنجيره اي وجود دارد و طرح اين مساله شايد بيشترناشي از نگراني موجود در جامعه باشد ولي آنچه از سوي مديران فروشگاهها طرح شد فعاليت طبيعي و فروش طبق برنامه است.
وزير صمت اظهار کرد: در روند تخصيص سهميه به فروشگاههاي زنجيره اي متناسب با تقاضاي مردم در برخي کالاهاي خاص خللي به وجود آمده بود که مديران اين فروشگاهها قول مساعد دادند در اسرع وقت با شارژ انبارشان به تامين کالا از توليد کنندگان يا وارد کنندگان اقدام کنند .
وي افزود: روند تامين مواد اوليه توليد برخي از واحدها هم با مشکلاتي روبه رو شده بود که بيشتر به سياست هاي ارزي کشور و مقررات ايجاد تمرکز در اين سياستها بر مي گشت که باهمکاري بانک مرکزي حل و فصل خواهد شد تا به صورت سريع تر کالاهاي مورد نيازمردم در اختيار فروشگاههاي زنجيره اي قرار بگيرد و اين فروشگاها کماکان با قوت در خدمت مردم باشند.
وي ادامه داد: مجموعه امکانات اين فروشگها با شارژ کامل انبارها در خدمت مردم خواهد بود و مردم اطمينان داشته باشند که دولت با تامين کالاهاي اساسي مورد نياز آنها تمهيدات لازم را از پيش انديشيده و امکانات لازم براي تامين اين نيازها درماههاي آتي حتي در بعضي اقلام بيش ازنيازسال هم وجود دارد.
شريعتمداري در زمينه طولاني بودن زمان ترخيص برخي کالاها از گمرک کشور گفت: نتايج آنچه از اتاق هاي بازرگاني سراسر کشور و فعالان اقتصادي دريافت شد عمدتا در مشکلاتي در نحوه ترخيص مواد اوليه توليد و کالاها بود که طي جلسه اي با رييس کل گمرک اين موضوعات مطرح و با تدابيري که در نظر گرفته شد که اين روند اصلاح مي شود.
نیمتا روزنامه های کثیرالانتشار کشور