کد مطلب : 33254 تاریخ مطلب : 1397/07/10

دوره آموزش کارآفريني و کسب‌و‌کار با محوريت اتيکت برگزار شد

دوره آموزش کارآفريني و کسب‌و‌کار با محوريت اتيکت کسب‌وکار به همت بنياد نخبگان استان يزد برگزار شد.

به گزارش پايگاه اطلاعرساني بنياد ملي نخبگان؛ به زبان ساده، کارآفريني» همان فرايند تأسيس يک کسبوکار (شرکت) بر مبناي يک فکر و ايده نو است. اکنون در عرصه جهاني افراد خلاق و نوآور به عنوان کارآفرينان منشأ تحولات بزرگي در عرصه توليد و خدمات شدهاند تا جاييکه حتي شرکتهاي بزرگ جهاني براي حل مشکلات خود به کارآفرينان مراجعه ميکنند.

چرخهاي توسعه اقتصادي با توسعه کارآفريني حرکت ميکنند. امريکا اقتصاد خود را مديون همين افراد است. وقتي مسير حوادث، وقايع و روند فعاليتهاي اقتصادي و اجتماعي جوامع را بررسي ميکنيم، در مييابيم که انسانها همواره به دنبال تغيير بودهاند و در اين ميان، افرادي هستند که از قوانين کلي جوامع تبعيت نکرده و باعث تغيير در جوامع خود و به طور کلي جوامع بشري شدهاند.

جامعه پيشرفته امروزي، توسعه خود را مديون انسانهايي است که قادر به تبديل روياها و ايدههاي خلاقانه خود به حقيقت بودهاند، روحيه استقلالطلبي براي کاوش موقعيتهاي جديد را داشتهاند و از جرأت کافي براي مبارزه با روشهاي متداول و جا افتاده برخوردار هستند. اين عاملان تغيير، شخصيت و روحيهاي دارند که امروزه کارآفريني» ناميده ميشود.

کارآفريني هم داراي بعد نظري (تئوريک) و هم داراي بعد عملي (کاربردي) است که ميتوان با روشهاي مختلف آموزشي، آنها را ارائه کرد؛ با توجه به اين که شخصيت و روحيه آدمي عمدتاً در دوران نوجواني و جواني شکل ميگيرد، ميتوان با يک برنامه صحيح آموزشي، به پرورش ويژگيها و روحيه کارآفريني و آشنايي با کسبوکار کارآفرينانه در اين دو نسل پرداخت
.

همچنين طبق تحقيقي که توسط دانشگاه هاروارد و مؤسسه آموزشي کارنگي صورت گرفت، موفقيت در کسبوکار و تجارت 15? به مهارتهاي فني وتخصصي و 85? به مهارتهاي اجتماعي وابسته است
.

بر همين اساس، دوره آموزش کارآفريني و کسبوکار با محوريت اتيکت کسبوکار براي حرفهايها در 13 موضوع طراحي و اجرا شد تا مهارت خاموشي که افراد براي جلب اعتماد ديگران به آنها نياز دارند، به آنان بياموزد.

مقدمهاي بر کارآفريني و آموزشهاي پايه براي درک بهتر خود و ديگران؛ اتيکت؛ اتيکت دست دادن؛ شبکهسازي؛ اتيکت پوشش؛ جلسات کاري؛ غذاي کاري و نتيکت چيست، از مهمترين بخشهاي اين دوره بود.

لازم به ذکر است، دوره آموزش کارآفريني و کسبوکار با محوريت اتيکت کسبوکار به همت بنياد نخبگان استان يزد برگزار شد.

نیمتا روزنامه های کثیرالانتشار کشور