کد مطلب : 33258 تاریخ مطلب : 1397/07/10

9 روش طلايي براي تبليغات موثر

تبليغات از جمله بخش هاي بسيار مهمي براي هر شرکت محسوب مي شود که ميزان فروش محصولات را مشخص خواهد کرد. به همين خاطر تمامي برندها امروزه افرادي را براي انجام حرفه اي آن استخدام مي کنند. در اين رابطه روش ها و ابزارهاي گوناگون تبليغاتي وجود دارد. با اين حال لازم است تا در ابتدا با روش هايي که به وسيله آن ها متخصصان تبليغات افراد را به خريد ترغيب مي کنند، آشنا شويد. بدون شک اين امر گام نخست شما در عرصه تبليغات خواهد بود. در اين رابطه توجه داشته باشيد که پيچيدگي هاي اين عرصه به نسبت 60 سال گذشته، تغييرات چشمگيري را تجربه کرده است که اين روند نيز ادامه خواهد داشت. به همين خاطر ديگر نمي توانيد بدون علم و آگاهي کافي در اين زمينه به موفقيت چنداني دست پيدا کنيد.

در همين راستا و در ادامه به بررسي 9 روش موثر براي تحت تاثير قرار دادن و در نهايت ترغيب آن ها براي خريد، خواهيم پرداخت.

1-ايجاد حس ترس

مخاطب بايد ضرورت محصول شما را به خوبي حس نمايد. در اين رابطه تنها معرفي امکانات کافي نبوده و بايد الزامي بودن آن را به اثبات برسانيد. براي مثال موسسات بيمه به خوبي با نمايش دادن يک حادثه و تاثير مخرب آن بر روي زندگي يک فرد، احساسات بينندگان را تحت تاثير قرار داده و آن ها براي جلوگيري از وقوع چنين اتفاقي براي خودشان، اقدام به مراجعه به آن ها خواهند کرد. به همين خاطر لازم است تا مخاطب را از نظر ايمني و سلامت در خطر نشان دهيد. بدون شک از جمله محرک هاي مهم هر فردي احساس ترس وي مي باشد، به همين خاطر مي توانيد از تحريک آن براي منافع خود استفاده کنيد. با اين حال در اين رابطه توجه داشته باشيد که اقدامات شما بايد کاملا باورپذير باشد. در اين راستا لازم است تا از دروغ پردازي هاي بزرگ، خودداري کنيد.

2-اميد منجر به شادي

اين امر که وعده روزها و يا تجربه بهتري را بدهيد، از جمله روش هايي است که باعث مي شود تا در مخاطب يک حس خوب شکل گرفته و نسبت به برند شما به ديدگاهي مثبت دست پيدا کنند. براي مثال اين امر که شرکت هاي توليدکننده گوشي هاي هوشمند، نويدبخش تجربه اي متفاوت و راحتي را بدهند، خود به خوبي مخاطب را تحت تاثير قرار خواهد داد. اين امر خصوصا در زماني که بازار يک محصول با مشکلي مواجه باشد، کارساز خواهد بود.

مثال بارز اين امر شرکت سوني است که با توليد گوشي هاي ضد آب، انقلابي را در اين عرصه ايجاد و با تکيه بر اين قابليت خود و نويد آن به مخاطبان توانست تا در مقطعي توجه بسياري را به دست آورد. با اين حال توجه داشته باشيد که اين امر نيز محدوده زماني خاص خود را خواهد داشت. به همين خاطر لازم است تا همواره به دنبال اميدواري هاي ديگري براي ايجاد آسايش و شادي مخاطب خود باشيد.

3-اثبات برتري

بدون شک هر فردي تمايل دارد تا بهترين هاي موجود را در اختيار داشته باشد. تحت اين شرايط در صورتي که بتوانيد اين امر را در تبليغات خود نيز به اثبات برسانيد، خود به خوبي مخاطب را جذب خواهد کرد. براي مثال دو برند اپل و سامسونگ همواره در تبليغات خود در تلاش براي به رخ کشيدن محدوديت هاي ديگري و قابليت هاي خود هستند که تاثير بسياري را به همراه داشته است. با اين حال در اين رابطه توجه داشته باشيد که ادعاهاي شما بايد کاملا مطابق واقعيت باشد، در غير اين صورت در بهترين حالت نتايج شما کاملا کوتاه مدت خواهد بود.

4-اعمال محدوديت

از جمله تکنيک هاي موثر و رايج فروش اين است که افراد ادعا مي کنند که از محصولات مقدار کمي باقي مانده است. درواقع آن ها قصد دارند تا در مخاطب اين باور را شکل دهند که محصول مدنظر بسيار پرفروش است. با اين حال در اين رابطه از منظر متفاوتي نيز مي توان اين اقدام را صورت داد. درواقع شما با محدود کردن ميزان توليد خود، مي توانيد کالا را به يک شي لوکس که در دسترس همگان نخواهد بود تبديل کرده و با اين اقدام فروش تمامي محصولات در مدت زمان کوتاه را تضمين کنيد. براي مثال شرکت خودروسازي لامبورگيني همواره اين سياست را مورد استفاده قرار مي دهد. در اين رابطه حتي ايجاد شايعه کمبود و قحطي نيز مي تواند نرخ فروش شما را با روندي چشمگير مواجه سازد.

مطلب مرتبط:21 روش تبليغ موثر در بازار رقابتي

5-ايجاد رابطه دوستانه

بسياري از افراد خريدهايي را صرفا به علت رابطه دوستانه شکل گرفته انجام مي دهند. در اين رابطه ممکن است برندهاي ديگر با کيفيت بهتر و يا قيمت مناسب تر نيز وجود داشته باشد. با اين حال آن ها به احساسات و تجربه مناسب شکل گرفته توجه مي نمايند. بدوت شک اين امر از جمله تکنيک هايي است که در صورت خوب اجرا شدن، با نتايج فوق العاده اي همراه خواهد بود. توجه داشته باشيد که اين امر مي تواند منجر به ايجاد زنجيره اي از روابط دوستانه شود که خود اين افراد به عنوان مبلغ برند شما وارد عمل شده و اقدامات موثري را در زمينه تبليغات براي شما انجام دهند. در اين رابطه توجه داشته باشيد که تنها ايجاد يک رابطه دوستانه کافي نبوده و لازم است تا براي حفظ و تقويت آن نيز برنامه اي دقيق داشته باشيد.

6-استفاده از چهره هاي شناخته شده

در زمينه تبليغات همواره انتخاب مدل ها از اهميت بسيار بالايي برخوردار بوده و از جمله عوامل تعيين کننده است. در اين رابطه توصيه مي شود تا همواره از افراد مشهور و ترجيحا خوش چهره استفاده کنيد. اين امر بدون شک اعتماد ها را به محصول و برند شما افزايش خواهد داد. فراموش نکنيد که هر يک از اين افراد مشهور، از تعداد بي شماري طرفدار برخوردار است که بدون شک آن ها به مشتريان دائمي شما تبديل خواهند شد. به همين خاطر لازم است تا تداوم کافي را با چهره هايي که نتيجه بخش بوده اند، داشته باشيد.

7-استفاده از فضاي طنز

با نگاهي به آمارهاي موجود در رابطه با موفق ترين تبليغات تاريخ، به اين نکته پي خواهيد برد که درصد بسيار بالايي از آن ها را تبليغات کمدي و خنده دار تشکيل داده است. علت اين امر نيز به علت حس خوبي است که طنز در افراد ايجاد خواهد کرد. همچنين اين امر باعث مي شود تا مخاطب با شما احساس راحت تري داشته باشند. بدون شک بسياري از افراد ممکن است در برابر تبليغات بي توجه بوده و توجه خود را معطوف به جايي ديگر کنند، با اين حال طنز در اين رابطه کاملا متفاوت بوده و مي توانيد اطمينان داشته باشيد که توجه حداکثري را به همراه خواهد داشت. با اين حال اين امر در مدت زمان کوتاهي تکراري خواهد شد. به همين خاطر لازم است تا به محدوده زماني مناسب آن نيز توجه کافي داشته باشيد.

8-نمادسازي

نمادها به علت تنوعي که ايجاد مي کنند، باعث خواهند شد تا مخاطب توجه ويژه اي را به آن ها نشان دهد. براي مثال اين امر که محصول خود را به يک حيوان تشبيه کنيد، خود امکانات به مراتب بيش تري را براي خلق يک داستان در اختيار شما قرار خواهد داد. اين امر فضا را براي ايجاد طنز نيز به علت اين امر که ديگر نياز به مخاطب قرار دادن شخصيتي انساني نيست، احتمال ناراحتي و سوءتفاهم را نيز از ميان خواهد برد.

9-استفاده از روان شناسي معکوس

درواقع شما در اين روش ابتدا مخاطب را تحت تاثير قرار داده و سپس هدف خود را مورد اجرا قرار مي دهيد. تحت اين شرايط مخاطب واکنش به مراتب بهتري را از خود نشان خواهد داد. در اين رابطه در ابتدا لازم است تا ذهنيت مخاطب را تغيير داده و ديدگاه مدنظر خود را در ذهن مخاطب شکل دهيد. حال شما قادر خواهيد بود تا افراد را در مسيري قرار دهيد که مدنظر شما بوده و اهداف شما را به دنبال خواهد داشت. با اين حال اين امر از ظرافت کار بسيار بالايي برخوردار بوده و لازم است تا از فردي حرفه اي در اين رابطه استفاده کنيد. توجه داشته باشيد که خلاف جريان رايج عمل کردن نيز از جمله اقدامات موجود در اين رابطه است.


    نیمتا روزنامه های کثیرالانتشار کشور