کد مطلب : 33301 تاریخ مطلب : 1397/07/15

10 قانون طاليي تبليغات

در دنياي امروز تبليغات نقش کليدي را در موفقيت کسب و کارهاي مختلف ايفا مي کند. بدون شک تمامي برندها نيازمند فعاليت در اين حوزه هستند با اين حال در اين زمينه نحوه انجام کار نيز تعيين کننده محسوب مي شود. در اين رابطه توجه داشته باشيد که هر تبليغي نيازمند زمان و هزينه است که هدر رفتن آن بدون شک يک شکست سنگين براي برند شما خواهد بود. در اين رابطه توصيه مي شود تا از همان ابتداي کار و شروع فعاليت در اين حوزه، به شکلي حرفه اي عمل کرده و ريسک کار را تا حد امکان کاهش دهيد.

1-نسبت به کيفيت محصول خود اطمينان کافي را به دست آوريد

محصول شما تنها زماني موفق خواهد بود که محصول معرفي شده مشابه ادعاهاي مطرح شده باشد. درواقع در موارد متعددي مشاهده شده است که برندها اقدام به بزرگنمايي کرده و محصول خود را داراي ويژگي ها و قابليت هايي مي دانند که ابدا در آن وجود ندارد. درواقع تبليغ تنها بايد معرف وجود شما باشد. به همين خاطر نبايد انتظار داشت که مخاطب صرفا به اطلاعات موجود اکتفا نمايد. به همين خاطر توصيه مي شود تا قبل از تبليغ محصول، نسبت به ويژگي هاي آن به اطمينان کافي دست پيدا کرده و سپس از روش هاي مختلف و جذاب براي معرفي و تبليغ آن استفاده کنيد. در اين رابطه آزمايش قبل از عرضه، از جمله اقدامات مفيد محسوب مي شود.

2-به خاطر داشته باشيد که تبليغات نيازمند زمان کافي است

اين امر که همواره اهداف و نتايج کوتاه مدت را مورد بررسي قرار دهيد، باعث خواهد شد تا در مدت زمان کوتاه از اقدامات تبليغاتي خود منصرف شده و به دنبال راهکار ديگري باشيد. اين امر در حالي است که تبليغات امري زمان بر بوده و کيفيت کار شما تنها مي تواند تغييرات کوچکي را ايجاد کند، با اين حال نمي توان در بهترين حالت نيز انتظار داشت که اقدامات شما نتايج خود را طي چند روز آينده نشان دهد. به همين خاطر لازم است تا اين باور را در خود شکل دهيد که تبليغ شما زمان کافي را براي نشان دادن تاثير خود نياز خواهد داشت.

همچنين توجه داشته باشيد که اين مدت زمان با توجه به روشي که در پيش گرفته ايد، متفاوت خواهد بود. به همين خاطر نبايد اقدامات تبليغاتي خود را با يکديگر مقايسه کرد. در نهايت توجه داشته باشيد که لازم است تا نتايج اقدامات خود را مورد بررسي قرار داده و اقدامات بعدي را به شکلي حرفه اي تر انجام دهيد. درواقع اين امر که علت ناموفق بودن تبليغ به علت يکسري موارد کوچک ولي با اهميت باشد، بسيار زائد بوده و به همين خاطر نبايد فورا به دنبال جايگزين کردن روش سابق باشيد.

3-نسبت به شکست واکنش خوبي از خود نشان دهيد

با نگاهي به تمامي برندهاي مطرح جهان، به اين نکته پي خواهيد برد که تمامي آن ها چندين مورد تبليغات ناموفق را در کارنامه خود دارند. جالب است بدانيد که بيش تر اين موارد مرتبط با شروع فعاليت آن ها است. به همين خاطر نبايد از خود انتظارات عجيبي داشت. با اين حال در اين رابطه واکنش شما نسبت به اين اتفاقات طبيعي عامل تعيين کننده خواهد بود. درواقع اين امر که شما از آن ها درس گرفته و به دنبال پيشرفت و بهبود خود باشيد، به عاملي تبديل خواهد شد که در نهايت موفقيت مناسبي را براي شما به ارمغان خواهد آورد. در نهايت توصيه مي شود تا تبليغ خود را در محيطي کوچک تر مورد آزمايش قرار داده تا بتوانيد قبل از پرداختن به آن، ايرادات کار را برطرف کنيد.

4-انتظارات مخاطبان را در اولويت کار خود قرار دهيد

براي موفقيت تبليغ خود لازم است تا جامعه شناسي خوبي را داشته باشيد. درواقع از جمله اشتباهات بزرگ برندها اين است که مخاطب را فراموش کرده و خواست خود را مورد توجه قرار مي دهند. اين امر در حالي است که تبليغ شما در راستاي ايجاد ارتباط کافي با مخاطب، نيازمند نزديکي به سليقه و انتظارات آن ها خواهد داشت. در اين رابطه پژوهش عامل تعيين کننده محسوب شده و لازم است تا اطلاعات کافي در اختيار داشته باشيد.

5-براي تمامي روش هاي خود بودجه يکسان تعريف نکنيد

برخي از شرکت ها بر اين باور هستند که بدون در اختيار داشتن بودجه مناسب، قادر به فعاليت مفيد در زمينه تبليغات نخواهند بود. اين امر در حالي است که محدود بودن بودجه مزيت هاي بزرگي را به همراه دارد. براي مثال اين امر باعث خواهد شد تا مديريت بهتري را بر روي بودجه خود صورت داده و مجبور باشيد تا تمامي روش ها را مورد ارزيابي قرار دهيد.

در نهايت فراموش نکنيد که خلاقيت از دل همين شرايط بيرون خواهد آمد. به همين خاطر هم است که امروزه برندهاي بزرگ سياست محدود کردن بودجه را در پيش گرفته و با اين اقدام، به صورت حرفه اي تر عمل مي نمايند. با توجه به توضيحات ارائه شده، لازم است تا تمامي روش هاي خود را يکسان نداشته و اولويت بندي مناسبي را داشته باشيد. فراموش نکنيد که در اين رابطه هر شرکتي بايد با توجه به امکانات و نياز خود عمل کند. به همين خاطر مقايسه در اين امر اقدامي هوشمندانه نخواهد بود. همچنين اين امر که بخشي از هزينه ها را به آموزش حرفه اي اين امر نيز اختصاص دهيد، خود کمک بسيار خوبي محسوب خواهد شد.

6-فراموش نکنيد که تمامي داده ها درست و قابل ارزيابي نيستند

اگرچه شما براي انجام امور بازاريابي خود به پايگاه داده مناسب نياز خواهيد داشت، با اين حال بايد توجه داشته باشيد که تمامي منابع شما از ارزش کافي برخوردار نبوده و نمي توان آن ها را اطلاعاتي دقيق تصور کرد. در همين راستا لازم است تا منابع موثق خود را شناسايي کرده و از پرداختن به تمامي داده ها خودداري کنيد. در اين رابطه توصيه مي شود تا همواره داده هاي خود را مورد ارزيابي و مقايسه با سايرين قرار داده و نسبت به درستي آن ها اطمينان حاصل کنيد.

7-از اهميت زمان غافل نشويد

اين امر که يک سياست در حال حاضر پاسخگوي کامل نياز شما بوده، اما پس از مدتي ديگر کاربرد لازم را نداشته باشد، از جمله قوانين طبيعي محسوب مي شود. درواقع هر چيزي زمان مشخص خود را خواهد داشت. به همين خاطر لازم است تا ضمن شناسايي زمان درست هر اقدام، نسبت به نحوه اجرايي نمودن آن نيز برنامه اي دقيق داشته باشيد. به همين خاطر امروزه بسياري از شرکت ها در تلاش هستند تا تغييراتي را در حتي آرم تجاري برند خود ايجاد کنند تا از تکراري شدن جلوگيري کرده و تنوع لازم را حفظ نمايند. در اين رابطه توجه داشته باشيد که لازم است تا خود را با روند تغييرات هر زمان، به خوبي همگام سازيد.

8- ارتباط لازم را ميان اقدامات خود ايجاد کنيد

به اين امر که تمامي موارد به کار رفته در تبليغ، با محصول و نياز شما در ارتباط باشند به خوبي فکر کرده و در تلاش براي ايجاد پيوند هرچه بيش تر باشيد. براي مثال استفاده از يک قهرمان ورزشي براي تبليغ نوشابه انرژي زا، انتخابي کاملا درست است. با اين حال همين افراد براي تبليغ يک محصول مرتبط با کودکان بدون شک بي ارتباط خواهند بود. به همين خاطر لازم است تا در اين رابطه فکر کرده و برنامه دقيقي داشته باشيد. در نهايت اين امر که بتوانيد افراد را نيز به نوعي با تبليغ خود درگير نماييد، خود نتيجه کار را افزايش خواهد داد.

9-خوش بين باشيد

بدون خوش بين بودن شا قادر به ايجاد ايده هاي خوب نخواهيد بود. اين امر يک واقعيت است و به همين خاطر ضروري است تا فرد را براي امور بازاريابي و تبليغات خود انتخاب کنيد که از اين مهارت برخوردار باشد. بدون شک شما با ايده هاي بدبينانه قادر نخواهيد بود تا بر روي مخاطب تاثير مثبت و مناسبي را ايجاد نماييد. اين امر شما را در ارائه يک تصوير منصفانه ياري خواهد کرد.

10-بيش از حد ازclickbait(طعمه براي کليک کردن) استفاده نکنيد

در اين روش سايت ها به انتشار تيترها و مطالبي که در ظاهر جذاب هستند، پرداخته و هدفي جز تبليغ ندارند. براي مثال ممکن است يک سايت اقدام به انتشار موضوعاتي نمايد که براي خواننده جذاب و در عين حال بدون بار علمي و متني خاصي مي باشد. اين امر تنها براي اين است که مخاطب به سايت مربوطه مراجعه کرده و تبليغات را مشاهده کنند. در اکثر اين سايت ها فرد حتي به مطلب مورد نظر نيز دست پيدا نخواهد کرد. اگرچه اين امر ميزان بازديد سايت شما را افزايش مي دهد، با اين حال فراموش نکنيد که استفاده بيش از حد آن در درازمدت نتيجه عکس را به همراه خواهد داشت. در نهيات توجه داشته باشيد که از سال 2017 اين اقدام در زمينه سئو ديگر نتيجه قبل را به همراه ندارد.


    نیمتا روزنامه های کثیرالانتشار کشور