کد مطلب : 33314 تاریخ مطلب : 1397/07/17 منبع : اتاق اصناف ايران

نرخ واقعي دلار از نظر رييس اتاق اصناف

در حالي که طي روزهاي گذشته روند نزولي قيمت انواع ارز در بازار آغاز شده، رييس اتاق اصناف ايران معتقد است که نرخ واقعي دلار حدود 8000 تومان است و دولت براي کاهش قيمت ارز در بازار و تثبيت آن بايد وحدت رويه و همدلي بين اعضاي خود را بيشتر کند و مردم و بخش خصوصي نيز با دولتمردان همکاري کنند.

علي فاضلي اظهار کرد: نرخ واقعي دلار در ايران حدود 8000 تومان است و دولت بايد تلاش کند قيمت ارز در بازار منطقي شود و ثبات دوباره به کشور برگردد.
وي افزود: بازار آزاد ارز کمتر از سه درصد در اقتصاد کشور تاثير دارد اما مسائل و پيامدهايي که از نوسانات ارزي در بازار به وجود آمده عمدتا ناشي از جو رواني است که دولت بايد آن را به سمت و سوي درستي هدايت کند، چراکه هيچ گاه در زمينه تامين ارزاق عمومي و بويژه کالاهاي اساسي مشکل و کمبودي در بازار نداشتهايم و همواره ارز براي آنها به نرخ دولتي و ارزان تامين شده است.
فاضلي گفت: اگر بتوانيم در راستاي تثبيت بازار ارز، پول ملي را تقويت کنيم، در راستاي افزايش بهرهوري ارزش افزوده و تقويت اقتصاد ملي حرکت کردهايم و دشمن نميتواند خوابي که براي ما ديده را تعبير کند. رييس اتاق اصناف ايران تصريح کرد: اولين گام در راستاي ثبات اقتصادي، انسجام، وحدت رويه و مديريت دروني هماهنگ دولت است که بايد بين وزارتخانههاي مختلف و دستگاههاي اجرايي تقويت شود که اگر اين اتفاق بيفتد و همسويي، همدلي و هماهنگي در دستگاه اقتصادي دولت ارتقا پيدا کند، قطعا شاهد اتفاقات خوبي خواهيم بود و براي ثبات در بازار ارز و اقتصاد کشور نيازمند همکاري و همراهي تشکلهاي اقتصادي بخش خصوصي و مردم با دولت هستيم.
وي با بيان اينکه اگر تعريف درستي از نظام تسهيلاتي با نگاه به بنگاههاي داخلي داشته باشيم، ميتوانيم با وحدت و انسجام و همدلي بيشتر مشکلات را تا حدود زيادي حل کنيم، گفت: برخي از دشمنان به دنبال ادامه رفتارهاي غير منطقي در بازار مانند اعتصاب هستند اما بازاريان هيچ گاه تمايلي به اعتصابات مورد نظر دشمن نداشتهاند و ندارند.
نیمتا روزنامه های کثیرالانتشار کشور