کد مطلب : 33322 تاریخ مطلب : 1397/07/17 منبع : فرصت امروز

سکه و ارز محل خوبي براي سرمايه گذاري نيست

توصيه رئيس کل بانک مرکزي به خريداران دلار

رئيس کل بانک مرکزي گفت اين قول را به مردم مي دهم که هيچ محدوديتي براي تامين دارو و تجهيزات پزشکي کشور نداريم.
عبدالناصر همتي در حاشيه جلسه ستاد فرماندهي اقتصاد مقاومتي در جمع خبرنگاران افزود: براي ما بحث دارو و تجهيزات پزشکي از اهميت فوق العاده اي برخوردار است و مي خواهيم اين اطمينان را به مردم بدهيم که بانک مرکزي تمام قد حمايت مي کند، طوري که از اول ميليارد دلار براي واردات دارو ، مواد اوليه دارو 3سال تاکنون حدود و تجهيزات پزشکي تامين کرديم که بخشي در بودجه وزارت بهداشت بوده و بخشي هم از طريق زيرمجموعه هاي مرتبط به وزارت بهداشت تامين شده است.
وي اضافه کرد: آن چيزي که دولت براي ما تکليف کرده و ما به طور جد دنبالش هستيم اين است که دارو و تجهيزات پزشکي در مقايسه با هر چيز ديگري در اولويت باشد، بنابراين ماهم در تامين اين اقلام اولويت را قائل شديم حتي مبالغ کلان معادل چند صد ميليون دلار را به صورت آماده در اختيار وزارت بهداشت گذاشتيم تا هرلحظه که احساس نياز کند بتواند خريدش را انجام دهد.
رئيس کل بانک مرکزي گفت: بخشي از مشکلات داروسازان و کساني که مي خواهند دارو و مواد اوليه دارو را وارد کنند نقدينگي است که برنامه ريزي شد از طريق مديريت و برنامه ريزي و نظام بانکي بتوانند نقدينگي لازم را براي خريد ارز مورد نياز واردات دارو و مواد اوليه دارو و تجهيزات پزشکي داشته باشند.
همتي همچنين درباره بازار ارز و سکه گفت: ارز و سکه محصول خوبي براي سرمايه گذاري نيست زيرا ريسکش بالاست، بنابراين درخواست ما اين است که مردم براي سرمايه گذاري خود به محصولات و ابزارهاي ديگر سرمايه گذاري توجه کنند.
وي افزود: بانک مرکزي قطعا نظارت مي کند و به طور جدي دنبال اين است که تعادل را در بازار ايجاد کند زيرا معتقديم ثبات در بازار ارز براي اقتصاد کشور بسيار مهم است، از اين رو تمام تلاش خود را در اين باره به کار خواهيم بست و مردم هم نتايج آن را به تدريج مشاهده خواهند کرد.
نیمتا روزنامه های کثیرالانتشار کشور