کد مطلب : 33342 تاریخ مطلب : 1397/07/18 منبع : اتاق اصناف ايران

ارائه بسته حمايتي خاص براي نانوايان

ثابت ماندن نرخ نان از سال93 بدون در نظر گرفتن افزايش تورم ساليانه وبالارفتن هزينه هاي توليد نان ،باعث ايجاد مشکلات فراوان براي واحدهاي صنفي نانوايي بوشهر شده است وهمين امر لزوم تهيه بسته حمايتي براي اين صنوف را ياداور مي شود

مصطفي گراشي رئيس اتاق اصناف بوشهر در گفتگو با خبرنگار اتاق اصناف ايران گفت: مشکلات فراوان باعث عدم اشتياق واحدهاي صنفي نانوايي در ادامه فعاليت در اين صنف شده است .
نماينده اتاق اصناف ايران در بوشهر در ادامه افزود: با افزايش تورم سالانه براساس آمارهاي دولت و به تبع آن افزايش هزينه کالا و خدمات ؛از سال 93 نرخ نان افزايش نيافته که منجر به وارد آمدن فشارهاي اقتصادي براي ادامه حيات اقتصادي اين واحدها شده است. اوادامه داد: اين واحدهاي صنفي اگر بخواهند به قيمت سال 93 اقدام به فروش نان کنند و نرخ تورم 6 ماهه اخير را هم فقط 20 درصد درنظر بگيريم قيمت هر قرص نان بايد غير از شرايط امروز باشد، عدم توجه به نرخ تورم و افزايش هزينه هاي جاري نان باعث شده که هر واحد نانوايي با فروش 6 هزار قرص نان لواش روزانه، نتوانند هزينه هاي جاري خود را پوشش دهند؛ در نتيجه همين موضوع باعث شده که اين واحدهاي صنفي روي خط سقوط قرار بگيرند.
اين فعال صنفي اظهار داشت:دولت اگر مي خواهد که نه مردم از هزينه نان آسيب ببينند و نه نانواها با نارضايتي به فعاليت خود ادامه دهند مي بايست بسته هاي حمايتي خاص به اين قشر زحمتکش ارائه دهد. گراشي در پايان گفت: اين در حالي رخ مي دهد که کارگران نانوايي در گرماي طاقت فرساي بوشهر و در دماي بيش از 60 درجه در کنار تنورهاي داغ به مردم خدمت مي کنند.
نیمتا روزنامه های کثیرالانتشار کشور