کد مطلب : 33379 تاریخ مطلب : 1397/07/24 منبع : فرصت امروز

قيمت طلا در بازارهاي آسيايي افزايش پيدا کرد

قيمت طلا در معاملات روز دوشنبه که بازارهاي سهام آسيايي روند کاهشي خود را از سرگرفتند و سرمايه‌گذاران همچنان نگران پيامدهاي جنگ تجاري آمريکا و چين بودند، افزايش پيدا کرد.

به گزارش ايسنا، هر اونس طلا براي تحويل فوري در معاملات روز جاري بازار سنگاپور 0.4 درصد رشد کرد و به 1222 دلار رسيد و با رکورد 1226.70 دلار هفته گذشته که بالاترين قيمت در دو ماه اخير بود، فاصله چنداني نداشت.
در بازار آمريکا، هر اونس طلا براي تحويل در دسامبر 0.2 درصد افزايش يافت و به 1225.60 دلار رسيد.
به گفته رونالد ليونگ، مدير معاملات شرکت ليچيونگ گلد در هنگکنگ، طلا بازار سهام را دنبال ميکند و زماني که بازارهاي سهام باثبات نيستند تقاضا براي خريد طلا به عنوان دارايي مطمئن شکل ميگيرد. همچنين ابهامات زيادي براي بازارهاي سهام از جمله جنگ تجاري آمريکا و چين، انتخابات ميان دورهاي در آمريکا و افزايش نرخهاي بهره آمريکا در دسامبر وجود دارد و بايد ديد طلا به اين رويدادها چه واکنشي نشان خواهد داد.
بازارهاي سهام اسيايي روز دوشنبه سقوط کردند و شاخص MSCI بورسهاي آسيا – اقيانوسيه به جز ژاپن يک درصد ريزش کرد.
بر اساس گزارش رويترز، ريزش بازارهاي سهام در هفته گذشته کمک کرد طلا محدوده معاملاتي کوچک خود در يک ماه و نيم گذشته را شکسته و روز پنج شنبه حداکثر 2.5 درصد افزايش پيدا کند که بزرگترين افزايش يک روزه اين فلز در بيش از دو سال گذشته بوده است.
بانک مرکزي آمريکا ماه گذشته نرخهاي بهره را براي سومينبار در سال ميلادي جاري افزايش داد و انتظار ميرود يک بار ديگر نيز در دسامبر به اين کار اقدام کند.
طلا تحت فشار دلار قوي، جنگ تجاري آمريکا و چين و نرخهاي بهره بالاتر آمريکا، نسبت به اوج قيمت خود در آوريل بيش از 10 درصد افت کرده است.
طبق آمار کميسيون معاملات آتي کالاي آمريکا، سفتهبازان طلا قراردادهاي فروش خود در بازار کامکس را در هفته منتهي به 9 اکتبر 29 هزار و 881 قرارداد افزايش داده و به 103 هزار و 9 قرارداد رساندند.
به گفته وانگ تائو، تحليلگر فني رويترز، آن طور که بررسي نمودارهاي فني نشان ميدهد هر اونس طلا براي تحويل فوري ممکن است تا مرز 1235 دلار پيشروي کند.
در بازار ساير فلزات ارزشمند، هر اونس پالاديوم براي تحويل فوري 0.5 درصد افزايش يافت و به 1071.10 دلار رسيد. هر اونس نقره براي تحويل فوري با 0.6 درصد افزايش، 14.63 دلار معامله شد. هر اونس پلاتين براي تحويل فوري 0.5 درصد افزايش يافت و به 840.50 دلار رسيد.
نیمتا روزنامه های کثیرالانتشار کشور