کد مطلب : 34525 تاریخ مطلب : 1397/08/20

روابط عمومي: رفتارهايي که نبايد از مدير رستوران سر بزند

مسئوليت هاي مدير رستوران بسياز زياد است و البته اين قضيه هم ميتواند خوب و هم بد باشد.اگر دوست داريد برخي از بزرگترين اشتباهات مديريتي را انجام ندهيد

رفتاري که نيابد از مدير رستوران سر بزند
مسئوليت هاي مدير رستوران بسياز زياد است و البته اين قضيه هم ميتواند خوب و هم بد باشد.اگر دوست داريد برخي از بزرگترين اشتباهات مديريتي را انجام ندهيد و ميخواهيد بدانيد چه کارهايي را هرگز نبايدانجام داد، براي مطالعه ي اين متن کمي وقت صرف کنيد.

بدرفتاري با کارکنان

اگر منصف يا خوش برخورد نباشيد، عواقب رفتارتان دامنگير خودتان خواهد شدف به اين صورت که کارمنداني خواهيد داشت که نسبت به شغلشان احساس علاقه و وفاداري نميکنند و رستوران بدون داشتن کارمنداني که خودشان را وقف کارشان ميکنند، نميتواند موفق شود.

اجازه ي اظهار نظر ندادن به مشتري

هميشه به مشتري فرصت دهيد تا اگر مشکلي ديد بتواند با شما درميان بگذارد.ميتوانيد به ميز مشتريان سرکشي کنيد يا کارت هاي نظر سنجي روي ميز قرار دهيد.در غير اين صورت هيچ راهي براي فهميدن نقاط ضعف و اشتباهاتتان نخواهيد داشت.

ناديده گرفتن شکايات مشتريان

اگر مشتري براي بيان شکايت وقت صرف کرد،پس بسيار مهم است که خواسته ي او را جدي بگيريد و هر کاري انجام دهيد تا رضايت او را جلب نماييد.مثلا با عذر خواهي، برگرداندن هزينه ي غذا و يا با دادن کوپن هايي براي غذاهاي بعدي.

به مشتري بگوييد حق با او نيست

حتي اگر ميدانيد شکايت مشتري بي معني است، دليلي ندارد به او بگوييد که اشتباه ميکند و حق با او نيست.خيلي اهميت دارد که شکايت تمام مشتريان را جدي بگيريد حتي آنهايي که بي معني به نظر ميرسند.

ناديده گرفتن شبکه هاي اجتماعي

هر از چندگاهي شبکه هاي اجتماعي را چک کنيد تا دريابيد مشتريان در مورد رستوران شما چه نظراتي داده اند.خيلي مهم است که تاثير کارتان را روي مشتريان بدانيد.

بحث آنلاين با مشتريان

شبکه هاي اجتماعي موقعيت هاي بسيار خوبي را براي ارتباط و پاسخ دهي به مشتريان فراهم ميکنند اما اين موقعيت ميتواند در مواردي مثل بحث يا توهين، برايتان مشکل ساز شود.هميشه به ياد داشته باشيد که همه ميتوانند مشتري آنلاين شما را ببينند.

واضح نبودن شرح وظايف کارمندان

کارمندان شما نميتوانند ذهنتان را بخوانند و از نظرات شما مطلع شوند.اگر ميخواهيد ظروف به صورت خاصي روي ميز قرار گيرند يا چدمان ميز به روش ويژه اي انجام شود،بايد نظرتان را واضح بيان کنيد.دستورات واضح باعث صرفه جويي در زمان و انرژي ميشود

نگهداشتن کارکنان تنبل

آيا کارمند تنبلي داريد که با تأخير ميرسد يا کلا بد کار ميکند؟ شغل شما به عنوان يک مدير اين است که رستوران را به روال خوب و درستي اداره کنيد و با نگهداشتن کارمنداني که کارشان را به درستي انجام نميدهند، نميتوانيد به اين هدف دست يابيد.

سختگير و قانونمند بودن

قانونمند بودن خوب است اما درک کنيد که هميشه نميتوانيد سختگير باشيد. به تناسب موقعيت اگر چشم پوشي از اجراي بعضي قوانين ( در صورتي که باعث زحمت نشود ) باعث خوشحالي مشتري ميشود، اين کار را انجام دهيد.
ناديده گرفتن مشکلات.
چکه کردن شير آب، يک گزينه ي ارزان در منو، کارمنداني که به خوبي با شما همراهي نميکنند، تجهيزات شکسته و .... اين مشکلات را اصلا ناديده نگيريد. با ناديده گرفتن آنها در آينده با مشکلات بيشتري مواجه خواهيد شد.

(( برگرفته ازميررضا تهراني - کارشناس ارشد فروش و بازاريابي))

آموزش نظم و انضباط

اگر از کارمندي اشتباهي سر زد ،مسلما بايد در مورد آن صحبت کنيد ( و يا احتمالا عکس العمل انضباطي نشان دهيد) اما هرگز اين کار را در حضور مشتريان انجام ندهيد.براي مهمانان رستوران ديدن اين صحنه ناراحت کننده است و باعث ميشود مشتريان تمايلي به بازگشت مجدد نداشته باشند.

ارتباط نامناسب با مشتريان

اگر تغيير قابل توجه و مهمي در برنامه يا منوي رستوران ايجاد نموديد، بايد به کارمندان اطلاع دهيد. عدم اطلاع آنها باعث ميشود رستوران شما از نظر مشتري در سطح خوبي ديده نشود.

خود را بالاتر از قانون ديدن

قوانين رستوران براي همه وضع شده اند تا از آنها پيروي شود و اين موضوع شامل مديران هم ميشود.وقتي شما به گونه اي برخورد نماييد که به نظر برسد خودتان را بالاتر از قانون ميبينيد، رفتارتان الگوي بدي پيش روي کارکنان قرار ميدهد.

اجازه دهيد مشتري با نارضايتي رستوران را ترک کند

شما بايد هر کار منطقي که از توانتان بر مي آيد انجام دهيد تا مشتريان رستوران را با رضايت و خوشحالي ترک کنند .حتي در راه اين هدف ممکن است مجبور شويد يک غذاي گران قيمت و يا کوپن غذا را مجاني در اختيار مشتري ناراضي قرار دهيد.اين کار شايد ضرر مالي به نظر برسد اما در طولاني مدت اين روش سودمند خواهد بود.

عدم اطلاع از وضعيت هر بخش از رستوران

آيا ميتوانيد تمام کارهايي را که کارکنان آشپزخانه انجام ميدهند، توضيح دهيد؟ در مورد سروکننده هاي غذا و پيش خدمتان؟ به عنوان مدير رستوران وظيفه ي شماست که از تمام اتفاقاتي که در زمان کارتان رخ ميدهد، مطلع باشيد.

خودداري کردن از بيان تعريف و بازخوردهاي مثبت

دانستن نقاط ضعف و اشتباهات کارکنان اهميت به سزايي دارد اما به همين اندازه هم دانستن اينکه چه کارهايي را به درستي انجام داده اند حائز اهميت است.اطلاع از اين مورد باعث ميشود کارمندان شادتر و راضي تر باشند و در نهايت رستوران موفق تري خواهيد داشت.

فراموش کردن مشتري

به ياد داشته باشيد تنها دليل رونق داشتن کار رستوران شما مشتريانتان هستند. هميشه بايد نيازهاي آنها را در درجه ي اول اهميت قرار دهيد. شايد مديريت رستوران مسئوليت بزرگي باشد اما با پرهيز از اين 17 نقطه ضعف ، اولا ميتوانيد مدير بهتري باشيد، ثانيا ميتوانيد به رستوران خود در جهت موفقيت بيشتر، کمک کنيد.

نیمتا روزنامه های کثیرالانتشار کشور