کد مطلب : 36649 تاریخ مطلب : 1397/09/12

کاهش عرضه دام در ميادين به دليل قاچاق غيرقانوني دام

رئيس اتحاديه گوشت گوسفندي تهران گفت: با توجه به خروج غيرقانوني دام از مرزهاي کشور، عرضه در ميادين کاهش يافته است و اين مساله باعث افزايش قيمت گوشت دامي شده است.
علي اصغر ملکي در گفت و گو با خبرنگار اصناف ايران افزود: هم اکنون هر کيلو شقه گوسفندي بدون دنبه با نرخ 59 تا 60 هزارتومان به مغازه دار و 66 تا 67 هزارتومان به مشتري عرضه مي شود.
وي افزود: با توجه به خروج غيرقانوني دام از مرزهاي کشور نمي توان پيش بيني خاصي را راجع به وضعيت بازار داشت.
ملکي از عرضه دام در ميادين خبر داد و گفت: با وجود آنکه قاچاق دام بر ميزان عرضه تاثير بسزايي دارد، از اين رو به مسئولان ذي ربط اطلاع رساني کرده ايم که نظارت بيشتري بر مرزهاي کشور داشته باشند.
رئيس اتحاديه گوشت گوسفندي درباره آخرين وضعيت عرضه گوشت هاي وارداتي بيان کرد: در شرايط کنوني توزيع گوشت هاي وارداتي همانند سابق بر قوت خود باقي است چرا که در صورت عدم توزيع، قيمت ها به شدت در نوسان بود.
به گفته وي مسئولان ذي ربط بايد با موضوع قاچاق دام برخورد جدي داشته باشد چرا که اتحاديه نيرو و قدرتي براي برخورد با قاچاقچيان در مرزها ندارد.
ملکي در پايان با اشاره به اينکه رفع ممنوعيت صادرات دام راهکار کنترل بازار نيست، تصريح کرد: با توجه به افزايش تقاضا در فصل سرما، رفع ممنوعيت صادرات در اين موقع از سال نمي تواند راهکار مناسبي براي جلوگيري از خروج دام و کنترل بازار باشد.

نیمتا روزنامه های کثیرالانتشار کشور