کد مطلب : 36718 تاریخ مطلب : 1397/09/24

آيا بايد نگران اجاره‌بها در سال آينده باشيم؟

نايب رئيس اتحاديه مشاوران املاک با تاکيد بر اين‌که وزارت راه و شهرسازي بايد يک برنامه جديد براي بازار مسکن در سال آينده داشته باشد، گفت:‌ بايد کارشکني و مشکلاتي که بانک‌ها براي مردم و دولت به وجود آورده‌اند، برطرف شود.

حسام عقبايي در خصوص وضعيت مسکن در سال آينده، ادامه داد: يکي از نگرانيهاي ما بازار اجارهبهاي مسکن در سال آينده است؛ دولت بايد تا دير نشده به اين حوزه ورود جدي داشته باشند و با برنامههايي از جمله مسکن استيجاري قيمتها در اين بخش را کنترل کند.
وي با بيان " از نمايندگان مجلس شوراي اسلامي ميخواهيم قبل از سال 98 اصلاحيه سياستهاي پولي و بانکي را تصويب کنند" تصريح کرد: بايد کارشکني و مشکلاتي که بانکها براي مردم و دولت به وجود آوردهاند، برطرف شود. در اين صورت با برنامه دولت براي رشد تسهيلات ميتوان اميدوار بود که مردم با قدرت خريد بيشتري ميتوانند به بازار مسکن وارد شوند.
وي در عين حال با تاکيد بر اينکه وام بايد به سمت و سويي برود که با درآمدهاي مردم متناسب باشد، افزود: به فرض اينکه سقف تسهيلات به 500 ميليون تومان افزايش يابد، چه کسي ميتواند اقساط آنرا پرداخت کند.نايب رئيس اول اتحاديه مشاوران املاک با اشاره به اينکه وام بايد متناسب با درآمدها باشد، گفت: وزارت راه و شهربايد يک برنامه جدي براي سال آينده مسکن به خصوص اجارهبها داشته باشد.
عقبايي با اشاره به اينکه مسکن در رکود به سر ميبرد، اظهار کرد: وزير جديد راه و شهرسازي متولي اصلي مسکن است بايد اين بخش را جدي بگيرند، در اين صورت ميتوانيم به اينده آرام بازار مسکن اميدوار باشيم.
نیمتا روزنامه های کثیرالانتشار کشور