هر کسب و کاري براي ايجاد و توسعه، بايد به گلوگاه فروش دقت کند. در گلوگاه فروش بايد به پنج شاخص توجه شود. اول اينکه مشتريان ما در کجا قرار دارند؟ دوم اينکه چه تعداد مشتري در محدوده بازار هدف شما قرار دارند؟ سوم اينکه آيا اين مشتريان تمايل به تغيير و استفاده از محصولات شما را دارند؟ چهارم اينکه آيا اين مشتريان توان خريد محصول شما را دارند؟ پنجم اينکه آيا مشتريان در آن منطقه با برند شما آشنايي دارند يا خير؟ بنابراين، شما براي راه اندازي و توسعه کسب و کار، بايد به اين گلوگاه ها توجه ويژه داشته باشيد.
http://asnafplus.ir/index.aspx?siteid=5&fkeyid=&siteid=5&pageid=474&videoid=153