کد مطلب : 20071 تاریخ مطلب : 1396/06/22

مشتري مداري يکي از اصول بازاريابي و ارائه خدمات است

واحدهاي صنفي، اطلاعات کالاها را در اختيار مشتري بگذارند

دبيرکل اتاق اصناف ايران گفت: مشتري مداري يکي از اصول بازاريابي و ارائه خدمات است و فروشندگان بايد ملزم به رعايت اصول مشتري مداري باشند.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني اتاق اصناف ايران، علي عوض پور افزود: واحد صنفي عرضه کننده کالا و خدمات بايد اطلاعات مورد نياز مشتري در مورد کالا را قبل از خريد به مصرف کننده بدهد تا مشتري بتواند بر اساس اطلاعات موجود خريد دلخواه خود را انجام دهد .
وي تصريح کرد: در بازار رقابتي يکي از پارامترهايي که شخص مي تواند رقابت کند و در بازار حضور داشته باشد، بحث مشتري مداري است و در شرايطي که تنوع کالايي زيادي وجود دارد، فروشندگان نيز بايد با صبر و حوصله و رعايت اصول مشتري مداري پاسخگوي نياز مشتريان باشند.
دبير کل اتاق اصناف ايران ادامه داد: در قانون نظام صنفي هم ديده شده شخصي که مي خواهد پروانه کسب دريافت کند، بايد يکسري آموزش هاي عمومي و آموزش هاي تخصصي مانند خدمات فني مرتبط با کالا را ببيند تا اطلاعات لازم را در خصوص کالايي که مي خواهد عرضه کند، داشته باشد و داشتن اين آگاهي خيلي موثر خواهد بود و کمک مي کند تا مشتري بتواند با اطمينان و به سهولت خريد کند.
وي تصريح کرد: در خصوص خريدهايي که در آن تنوع کالايي بيشتر است، انتخاب آن براي مشتري سخت تر خواهد بود، مانند پوشاک يا لوازم خانگي؛ لذا مردم سعي مي کنند کالايي را بخرند که داراي برند معتبر و شناخته شده است و نسبت به کيفيت آن کالا اطمينان خاطر دارند؛ در اين ميان صاحب واحد صنفي مي تواند با دادن اطلاعات کافي به مشتري در خصوص خريد کالاي مورد نياز انتخاب را براي مشتري آسان تر کند.
نیمتا روزنامه های کثیرالانتشار کشور