کد مطلب : 20080 تاریخ مطلب : 1396/06/25 منبع : اتاق اصناف ايران

هشدار نسبت به توليد سفره هاي يکبار مصرف زيرپله اي

رييس اتحاديه صنف پلاستيک نسبت به توليد سفره هاي يکبار مصرف زيرپله اي با شروع ايام پرمصرف اين کالا هشدار داد.

سيد رحيم مقيمي اصل در گفتگوي اختصاصي با خبرنگار خبرگزاري صداوسيما با اشاره به 3 برابر شدن مصرف ظروف پلاستيکي در ايام محرم افزود: سفره هاي توليد شده در کارگاه هاي غيرمجاز، به دليل نداشتن استاندارد مي توانند ضرر جاني به همراه داشته باشند.
وي رنگ کرمي اين کالا را نشانه ي اصلي غيراستاندارد بودن آن اعلام کرد و گفت: مصرف کنندگان بايد آن کالايي را خريداري کنند که برند آن بر روي ظرف و سفره حک شده و علامت استاندارد دريافت کرده است.
رييس اتحاديه صنف پلاستيک با اشاره به آشفتگي بازار با عرضه سفره ها و ظرف غيراستاندارد به خصوص در ايام نزديک به محرم ادامه داد: سازمان بازرسي کشور براي مقابله با اين معضل بايد نظارت بيشتري داشته باشد.
مقيمي، کربنات استفاده شده در اين کالا را دليل رنگ تيره و غيراستاندارد بودن آن دانست و افزود: يکي ديگر از علائم سفره هاي غيراستاندارد قيمت کم آن است که به دليل استفاده زياده از کربنات هزينه هايش کاهش و قيمت عرضه آن نيز کم مي شود.
وي شفافيت را از نشانه هاي اصالت کالا دانست و گفت: ظروف يکبار مصرفي که با نام گياهي عرضه مي شود نيز کذب است.
مقيمي با اشاره به استفاده 70 درصدي از پليمر در مواد توليد ظرف گياهي ادامه داد: فقط در کشورهاي آلمان ، آمريکا و بخشي از سوئد ظروف گياهي 100 درصدي توليد مي شود.
نیمتا روزنامه های کثیرالانتشار کشور