کد مطلب : 23740 تاریخ مطلب : 1396/08/15 منبع : اتاق اصناف ايران

موديان، مراقب کلاهبرداري‏ هاي جديد افراد سودجو باشند

سازمان امور مالياتي کشور با صدور اطلاعيه اي با اعلام وقوع برخي کلاهبرداري‎ها و سوءاستفاده‎هاي افراد سودجو از موديان محترم مالياتي، خواستار هوشياري آنان در مقابل شگردهاي متقلبانه و مجرمانه کلاهبرداران شد.

به گزارش رسانه مالياتي ايران، در اطلاعيه سازمان امور مالياتي کشور آمده است: طبق گزارش هاي واصله به اين سازمان، عليرغم تلاش هاي پيشگيرانه سازمان به منظور جلوگيري از اقدامات مجرمانه افراد سودجو که در پاره اي موارد اقدام به کلاهبرداري از طرق مختلف مي نمايند، متاسفانه باز شاهد سوء استفاده برخي افراد سودجو و فرصت طلب از موديان محترم مالياتي بوده ايم. طي روزهاي اخير، برخي افراد سودجو و فرصت طلب با شيوه هايي متقلبانه سعي نموده اند ضمن ارسال نامه هاي جعلي و ارايه يک عدد لوح فشرده حسابداري حاوي يک نرم افزار و اپليکشين جعلي، برخي موديان محترم را به ارايه اطلاعات حساب بانکي خود ترغيب نموده اند و در ادامه وجوه حسابهاي اين موديان مورد سرقت قرار گرفته است.
در ادامه اين اطلاعيه آمده است: از آنجايي که متاسفانه موارد متعددي از اين نوع کلاهبرداري ها که موجبات ضرر و زيان موديان را فراهم ساخته است گزارش مي شود، لذا به اطلاع موديان گرامي مي رساند، سازمان امور مالياتي هيچ گونه لوح فشرده، نرم افزار، اپليکيشن، پيامک، نمابر يا نامه الکترونيک و ... متضمن درخواست اطلاعات شخصي حساب هاي بانکي (از قبيل شماره، تاريخ انقضاء، رمز دوم و ... کارت بانکي) به موديان محترم ارسال نکرده و اصولا تقاضاي چنين اطلاعات محرمانه مالي، حاکي از اقدام به کلاهبرداري است.
سازمان امور مالياتي کشور اعلام داشته:‎ مطابق قوانين و ضوابط موجود، تمامي موارد مشمول تخفيف و محدوده بخشودگي جرائم مالياتي، فقط در چارچوب حدود قانوني قابل تعيين بوده و به صورت شفاف و قابل دسترس در اختيار عمومي مردم قرار دارد و هرگونه ادعايي مبني بر برخورداري از امکان ويژه اخذ تخفيفات فراقانوني، کذب محض و به نوعي اقدام به کلاهبرداري است.
همچنين تمامي پرداخت هاي مالياتي صرفا مي بايست از طريق واريز به حساب هاي مشخص و اعلام شده سازمان در نزد خزانه داري کل کشور و به نام ماليات (با استفاده از دستگاههاي کارتخوان بانکي مستقر در ادارات مالياتي، پرداخت از طريق درگاه هاي الکترونيکي سازمان امور مالياتي، يا مراجعه مستقيم به شعب بانک هاي اعلام شده و واريز بدون واسطه وجه به حساب خزانه) صورت پذيرد و موديان مي بايد از هرگونه پرداخت نقدي، با واسطه اشخاص متفرقه، خارج از مجاري تعيين شده توسط سازمان به ويژه واريز به حساب‎هاي شخصي يا به نام اشخاص، جدا خودداري فرمايند.
سازمان امور مالياتي کشور در پايان اين اطلاعيه، ضمن تاکيد بر حفظ هوشياري موديان محترم مالياتي در مقابل اينگونه افراد سودجو، تاکيد کرده است موديان مالياتي در صورت مواجهه با چنين افرادي، از در اختيار گذاشتن اطلاعات هويتي، اطلاعات حساب بانکي و يا اطلاعات پرونده مالياتي خود و يا پرداخت وجه و ارايه خدمات به آنان اجتناب نموده و مراتب را در اسرع وقت به اداره امور مالياتي مربوطه و يا دفتر مرکزي حراست به شماره تلفن39903752 و يا دفاتر حراست مستقر در ادارات مالياتي در سراسر کشورگزارش نمايند. <.span>
نیمتا روزنامه های کثیرالانتشار کشور