کد مطلب : 25044 تاریخ مطلب : 1396/11/02 منبع : تسنيم

رفع ابهام از فعاليت "قهوه‌خانه‌هاي سنتي" فوريتي شد

به گزارش خبرنگار پارلماني خبرگزاري تسنيم، نمايندگان مجلس شوراي اسلامي در نشست علني امروز (يکشنبه، 1 بهمن ) قوه مقننه در جريان بررسي درخواست يک فوريتي طرح استفساريه تبصره يک ماده 13 قانون جامع کنترل و مبارزه ملي با دخانيات با 120 رأي موافق، 51 رأي مخالف و 11 رأي ممتنع از مجموع 216 نماينده حاضر در جلسه با بررسي آن به صورت يک فوريت موافقت کردند.

محمدجواد کوليوند در توضيح درخواست خود براي بررسي طرح مذکور به صورت يک فوريت گفت: قانون جامع مبارزه ملي با دخانيات سال 85 به تصويب رسيد که اشاره به ممنوعيت استعمال دخانيات در اماکن اداري دارد.
وي تصريح کرد: اين در حالي است که مصرف قليان در اماکني به نام قهوه خانه مرسوم بوده و بيش از ده ها سال در جامعه فعاليت دارند و تحت نظارت دقيق اتحاديه صنفي خود هستند و افراد متقاضي کاملا آگاهانه وارد اين اماکن مي شوند.
رئيس کميسيون شوراها و امور داخلي مجلس با بيان اينکه قهوه خانه ها يکي از نمادهاي سنتي کشور است، اظهار داشت: جمع آوري بدون برنامه قليان علاوه بر آثار سوء باعث بيکاري فعالين اين حوزه مي شود لذا اين استفساريه براي رفع ابهام از قانون در خصوص فعاليت قهوه خانه ها و اتاق هاي مخصوص استعمال دخانيات در فرودگاه ها و پايانه هاي مسافربري طرح شده که خواستار بررسي آن به صورت يک فوريت هستيم.
در صورت تصويب نهايي اين استفساريه اماکن عمومي مذکور در تبصره يک ماده 13 قانون جامع کنترل و مبارزه ملي با دخانيات شامل قهوه خانه ها و قهوه خانه هاي سنتي و اتاق هاي استعمال دخانيات مستقر در فرودگاه ها و پايانه هاي مسافربري نخواهد شد.
نیمتا روزنامه های کثیرالانتشار کشور