کد مطلب : 25195 تاریخ مطلب : 1396/12/20

ممنوعيت هرگونه افزايش قيمت تا پايان فروردين

دبير ستاد تنظيم بازار از ممنوعيت هر گونه افزايش قيمت کالا‌ها و خدمات تا پايان فروردين 97 خبر داد.

محسن بهرامي ارض اقدس با بيان اينکه رصد و پايش مستمر کالاهاي اساسي ضروري و خدمات مورد نياز مردم و جلوگيري از نوسانات غيرمنطقي قيمت اين کالاها و خدمات يکي از کارهاي اصلي ستاد است، گفت: براي ايام پاياني سال و نوروز 97 تصميمات ويژهاي در ستاد تنظيم بازار گرفته شده که از جمله اين تصميمات ممنوعيت افزايش نرخ کالاها و خدمات تا پايان فروردين 97 است که هم شامل نرخ کالاها و خدمات دولتي و هم شامل نرخ کالاها و خدمات صنفي است.
وي در مصاحبه اختصاصي با خبرنگار خبرگزاري صدا و سيما اضافه کرد: دستورالعملي صادر شده مبني بر اينکه اصنافي که خدمات موردنياز ايام پاياني سال را ارائه ميکنند مانند خدمات شستشو، خشکشوييها، خدمات اتومبيل و خدمات حمل و نقل شهري و بين شهري تا پايان فروردين 97 حق هيچ گونه افزايش قيميت را ندارند. بهرامي گفت: براي بليت هواپيما هم از همه مبادي سقفي تعيين شده تا به بهانه چارتر شدن پرواز هواپيمايي، اجازه افزايش قيمت بالاتر از آن سقف داده نشود.
وي افزود: همچنين براي تهران و مراکز استانها نمايشگاه بهاره براي عرضه توليدات داخلي و با محوريت اقلامي که در اين ايام بيشتر مورد نياز است برگزار ميشود که اقلامي مانند کيف، پوشاک، آجيل و شيريني و اقلام معيشتي را ارائه ميکنند. دبير ستاد تنظيم بازار گفت: فروشهاي فوق العادهاي را در واحدهاي صنفي منتخب با اعمال تخفيفات واقعي و کنترل شده پيش بيني و برنامه ريزي کرديم تا اقلام معيشتي و کالاهاي اساسي مانند برنج، روغن، گوشت، مرغ، تخم مرغ، حبوبات و ميوه در اين ايام از طريق مباشرين دولتي مانند شرکت بازرگاني دولتي، شرکت پشتيباني امور دام و سازمان تعاون روستايي به وفور عرضه شود تا در شهرهايي که به ويژه حجم بالاي گردشگر را ميپذيرند کمبودي نداشته باشند.
بهرامي افزود: براي رصد بازار و مراکز عرضه در اين ايام، ستاد ويژه رسيدگي، بازرسي و نظارت با مشارکت اتاق اصناف ايران، سازمان حمايت و سازمان تعزيرات حکومتي تشکيل شده، علاوه بر اين، گشتهاي سيار رسيدگي به شکايات مردم نيز از سوي سازمان حمايت تعزيرات حکومتي داير است تا به فوريت به شکايات مردمي رسيدگي کند.
نیمتا روزنامه های کثیرالانتشار کشور