کد مطلب : 26295 تاریخ مطلب : 1397/02/02

دلايل رکود در صنعت رستوران داري و چند راه حل براي خروج از آن

اگر با مديران رستوران صحبت کنيد اغلب از بازار فعلي کسب و کار خود ناراضي هستند؛ با توجه به شرايط فعلي جامعه مي توان گفت اين وضعيت براي اکثر اصناف وجود دارد. بنابراين رستوران ها هم از اين امر مستثني نيستند.
يکي از دلايل رکود بازار در ماه هاي او سال را مي توان تعطيلات نوروز دانست. اکثريت مردم هزينه ها را صرف مسافرت مي کنند پس طبيعي است که بعد از بازگشت تمايل ندارند هزينه اي براي تفريح بپردازند که اين طبيعت سه ماهه ي اول سال است.
مساله ي مهمي که بازار امسال با آن مواجه شد افزايش قيمت دلار و کاهش قدرت خريد مردم است. نبود ثبات در بازار ارز و وضعيت ناپايدار اقتصادي مردم را وادار مي کند هزينه هاي خود را اولويت بندي کنند و تفريح در صدر جدول اولويت ها قرار نمي گيرد.
به دنبال افزايش قيمت، درخواست هم کاهش مي يابد بنابراين اين زنجيره همينطور ادامه پيدا مي کند تا با رستوران هاي خالي از مشتري مواجه شويم.

راه حل چيست؟

در ادامه چند پيشنهاد براي مديريت اين بحران ارايه مي گردد:
براي فروش بيرون بر پکيج ها را متناسب با بودجه ي مشتري و منطقه اي که در آن سرويس ارايه مي دهيد تنظيم نماييد شايد لازم باشد منوي خود را بازنگري کنيد.
بهتر است با کارکنان خود جلسه اي ترتيب دهيد و وضعيت موجود را براي آن ها توضيح دهيد. براي بقا ممکن است لازم باشد از کارکنان خود در چند نقش استفاده کنيد تا در زمان بيکاري به کارهاي ديگر بپردازند.
در تهيه ي موارد اوليه بسيار دقت کنيد؛ از کجا خريد مي کنيد و چه ميزان مي خريد. با توجه به اينکه ايام ماه رمضان هم نزديک است شايد لازم نباشد انبار خود را پر کنيد. درست خريد کردن و بهينه مصرف کردن پيشنهاد ماست.
از نرم افزار رستوران خود روزها و ساعات خالي را پيدا کنيد و براي آن ها برنامه ريزي کنيد.
در شبکه هاي اجتماعي فعال باشيد و در سايت هاي فروش اينترنتي غذا عضو شويد؛ خلاصه اينکه از هر فرصتي براي بازاريابي استفاده کنيد.
در رستوران خود منوي سرگرمي ايجاد کنيد تا فقط محلي براي صرف غذا نباشد و مشتريان بتوانند ساعت بيشتري در رستوران حضور داشته باشند.
رستوراني که صندلي هاي آن خاليست به مراتب زيان بيشتري براي شما دارد.
پيشنهاد ويژه ي ما به شما اين است که " لذت فروشي" کنيد!!!
بله تعجب نکنيد، لذت فروشي يعني اينکه در روزهاي پر تنش و خالي از شادي سعي کنيد حتي براي چند دقيقه مشتري را در مکاني آرام شاد کنيد و خاطره اي خوش در ذهن او بسازيد.
نیمتا روزنامه های کثیرالانتشار کشور