کد مطلب : 33288 تاریخ مطلب : 1397/07/14

5 ترفند تبليغات کليکي جهت بهبود عملکرد

امروزه تمامي افراد به دنبال روش هايي هستند که آنها را به اهداف شان مي رساند. ما مي خواهيم شاخص هاي مان را بهبود بخشيم، رکوردها را بشکنيم و آنها را توسعه دهيم. نظر به اينکه هر روزه تکنيک ها و روش هاي نويني از تبليغات مبتني بر پرداخت کليکي ايجاد مي شوند، به روزبودن در اين حوزه به امري دشوار بدل شده است.

يک راهنمايي ايده آل به مراتب بهتر از روشي است که صرفاً شما را سرگرم نگاه مي دارد. در اين نگارش چند معيار را بررسي مي کنيم و تنها مواردي که ضامن بهترين نتيجه هستند را نگاه مي داريم.

تازگي: اينکه ديگر بازاريابان از آن استفاده نکنند.

سادگي عملکرد: چرا زمان ارزشمند خود را صرف روش هاي پيچيده کنيم؟

سريع و ساده: در عين سادگي، اثر مطلوبي داشته باشد.

کاربردي در روش هاي تبليغاتي مختلف: موتورهاي جست وجو، شبکه هاي اجتماعي و ملي.

مصونيت: جايي براي هيچ بدافزار و هکري وجود ندارد.

پنج مثال زير نه تنها عملکرد تبليغاتي شما را بهبود مي بخشند، بلکه تمامي معيارهاي يادشده را نيز پوشش مي دهند و در نهايت روش هايي بهينه و ارزشمند تلقي مي شوند.

1. بررسي بلندمدت کلمات کليدي

تمامي کاربراني که در نتيجه يک کلمه کليدي سر از وب سايت شما در مي آورند، تبديل به مشتريان تان نمي شوند، اما همين که آنها به وب سايت شما مراجعه و از طريق کلمه اي خاص با شما ارتباط برقرار کرده اند، دو معيار مهم و تحت اختيار شما به حساب مي آيند.

اين دو معيار اهداف کاربران را نشان مي دهند و وظيفه شما ارزيابي اين اهداف است. چگونه؟ با حصول اطمينان از اينکه محتواي مورداستفاده در تبليغات کليکي بعدي شامل اين معيارها و محتواي سايت نيز شامل متوني مرتبط با اين معيارها باشد.

ساده ترين روش براي رسيدن به اين هدف، استفاده از نوعي سيستم يکپارچه مديريت تهديدات يا UTM» است.

چگونگي استفاده از UTM

• با استفاده از UTM ليستي از کليک کنندگان تبليغات تان ايجاد کنيد (UTM_campaign=xxx)؛

• با ايجاد پاسخ به نيازهاي کليک کنندگان آنها را هدف قرار دهيد.

2. رساندن شرايط به بالاترين سطح ممکن با استفاده از موارد مشابه

پس از ايجاد نطفه اوليه مي توانيد با استفاده از موارد مشابه، عملکرد خود را به بالاترين سطح ممکن برسانيد.

موارد مشابه» قابليتي است که به شما اجازه مي دهد ليست مخاطبان اوليه خود را با استفاده از هدف قرار دادن کاربراني با ذائقه مشابه، گسترش دهيد. اين موارد در بسياري از شبکه ها همچون فيس بوک، مخاطبان مشابه گوگل و ديگر موارد موجود هستند و به شما کمک مي کنند مخاطبان جديد، کمپيني با اعضاي بيشتر و بازگشت سرمايه بهتري را ايجاد کنيد.

چگونگي استفاده از قابليت موارد مشابه»

• يک دسته مخاطب شخصي سازي شده براساس کمپين کليکي موجود در موتورهاي جست وجوگر پولي ايجاد کنيد؛

• با استفاده از اين قابليت، مخاطبان مشابه را براساس مخاطبان کنوني خود دسته بندي کنيد؛

• مخاطبان را از طريق تمامي کانال هاي ارتباطي خود جذب کنيد.

3. از به کار بردن ايموجي نهراسيد

ايموجي ها قطعاً چيزي فراتر از تصاوير کارتوني هستند. کاربرد آنها در ايجاد ارتباطات حوزه بازاريابي آنلاين روزبه روز افزايش مي يابد. طبق تحقيقي که بر روي کاربران تلفن همراه صورت گرفت، استفاده از ايموجي ها در صفحات وب، باعث کاهش تعداد کاربراني شد که خيلي سريع صفحه وب سايت را مي بندند؛ ميزان رضايت آنها را افزايش داد و نشان داد ايموجي ها سبب مي شوند پيام نويسنده بهتر منتقل شود.

در تبليغات کليکي مي توان از ايموجي ها در افزايش انگيزش مشتريان احتمالي، جلب توجه آنها و انتقال سريع پيام استفاده کرد. از ايموجي ها نترسيد، اما آنها را بي رويه استفاده نکنيد. ايموجي هاي مرتبط با پيام مي تواند منظورتان را بهتر منتقل کند.

چگونگي استفاده بهينه از ايموجي ها

• با افزايش استفاده از آنها نرخ کليک را در ميان کاربران تان افزايش دهيد؛

• از آنها براي انتقال بهتر منظورتان کمک بگيريد؛

• از ايموجي ها بيش از حد استفاده نکنيد، چرا که سبب ايجاد سردرگمي مي شوند.

4. مهندسي معکوس کانال هاي جذب مشتري

ما به عنوان بازارياب بر روي نرخ جذب مشتري تمرکز داريم و در عين حال مي دانيم بسياري از کليک هاي صورت گرفته منتهي به فروش نمي شوند. يکي از بهترين راه ها براي افزايش نرخ جذب مشتري، بررسي اقدامات اوليه اي است که منتهي به تبديل مخاطب به مشتري مي شود.

با تحليل روند کلي جذب مشتري در طول تبليغات کليکي مي توانيد روش هاي مناسب درگير ساختن مخاطب با صفحات وب سايت را دريابيد و از اين طريق نرخ جذب مشتري را افزايش دهيد.

براي مثال يک صفحه وب سايت را در نظر بگيريد که در فضايي مشخص، شرايطي تعاملي با کاربر ايجاد مي کند. مشکل اينجاست که اين فضاي تعاملي در نسخه موبايلي به درستي عمل نمي کند. در اين مواقع بهترين کار استفاده از تجربيات مربوط به نسخه کامپيوتري است. شايد ساده به نظر برسد، اما بسياري متخصصان حوزه تبليغات کليکي نيز اين نسخه را ناديده مي گيرند. در نتيجه اندکي مهندسي معکوس مي تواند کليد موفقيت تبليغات کليکي شما باشد.

چگونگي استفاده از مهندسي معکوس

• مراحل جذب مشتري را مهندسي معکوس کنيد؛

• مراحل اوليه که راه رسيدن مشتري به مراحل پاياني است را تحليل کنيد؛

• نتايج به دست آمده را در روش هاي تبليغاتي ديگر خود استفاده کنيد تا نرخ جذب مشتري را افزايش دهيد.

5. شخصي سازي صفحه نمايش داده شده براي هر کاربر به نحوي پويا

همه ما به دنبال اين هستيم که پيام تبليغاتي خود را با صفحه نمايش داده شده مرتبط سازيم، اما سوال اينجاست که چگونه اين کار را انجام دهيم؟ با شخصي سازي صفحات نمايش داده شده در هر يک از انواع تبليغات مي توانيد به طور خودکار پيام بيشتري را ارائه و بازديدکننده را به صفحه مورد نظر منتقل کنيد.

براي مثال مي توانيد صفحه نمايش داده شده را براساس مورد جست وجوي کاربر مشخص کنيد و يا تصاويري ارائه دهيد که مناسب وي باشد. تصور کنيد مي خواهيد محصولي را تبليغ کنيد که هم در فضاي کار و هم در فضاي منزل کاربرد دارد. اگر کاربر با جست وجوي کلمه منزل» به صفحه شما راه يافت، تصويري از يک فضاي خانوادگي در منزل و اگر با جست وجوي کلمه محل کار» يا دفتر کار» به صفحه راه پيدا کرد، تصويري از يک فضاي کاري را نمايش دهيد.

با ارائه اين محتوا به صورت پويا، مي توانيد به طور لحظه اي و دقيق، صفحات متناسب با مخاطبان را به نمايش بگذاريد تا ضمن افزايش نرخ جذب مشتري، هزينه هاي توسعه صفحات را نيز کاهش دهيد.

براي استفاده از اين روش مي توانيد سرويس هايي همچون Tag Manager را در اختيار بگيريد تا بسته به مورد جست وجوي کاربر، محتواي مطلوب را نمايش دهيد.
چگونگي استفاده از امکان نمايش محتوا به صورت پويا

• بسته به معيارهاي مورد جست وجو، متغيري در سرويس Tag Manager گوگل ايجاد کنيد؛

• بسته به معيارهاي مرحله قبل، محتواي صفحات را با استفاده از جاوااسکريپت اصلاح کنيد؛

• با مديريت سرويس Tag Manager گوگل، مدير کمپين تبليغاتي بدون نياز به مهارت برنامه نويسي، دسترسي کامل به افزايش/اصلاح محتواي نمايشي دارد؛

کلام پاياني

صنعت تبليغات کليکي بسيار پوياست. تنها چيزي که مي توان با اطمينان گفت اين است که خدمات و ابزار پيشرفته تري توسعه خواهند يافت تا کمپين هاي تبليغاتي را کاراتر سازند و با اضافه شدن اين قابليت ها، نياز به آموزش آنها نيز به وجود خواهد آمد.

حتماً روش هاي کارآمد همانند پنج موردي که در اين مقاله مطرح شدند را به خوبي بياموزيد تا با استفاده از آنها بتوانيد عملکردتان را در بالاترين سطح ممکن قرار دهيد.

    نیمتا روزنامه های کثیرالانتشار کشور