کد مطلب : 36657 تاریخ مطلب : 1397/09/12

مرکز نوآوري و شتابدهي کسب‌ و کارهاي ديجيتالي راه‌اندازي شد/ اختصاص سهميه تبليغي صداوسيما به استارتاپ‌ها

در مراسم راه‌اندازي مرکز نوآوري و شتابدهي کسب‌ و کارهاي ديجيتالي اعلام شد که اختصاص سهميه تبليغي صداوسيما به استارتاپ ها و انجام تبليغات ويژه تخفيف‌دار براي آنها در صداوسيما از مفاد همکاري 7 جانبه براي توسعه استارتاپ‌ها است.

به گزارش خبرنگار فناوري اطلاعات خبرگزاري فارس، مراسم راهاندازي مرکز نوآوري و شتابدهي کسب و کارهاي ديجيتالي و امضاي تفاهم نامه همکاري در توسعه کسب وکارهاي نوپاي ديجيتال وبين مرکز ملي فضاي مجازي، همراه اول، معاونت فناوري هاي راهبردي معاونت علمي و فناوري رياست جمهوري، معاونت کارآفريني وزارت تعاون، کار و رفاه و سازمان فناوري اطلاعات ايران امروز برگزار شد.

*فعاليت استارتاپي بايد جايگزين بخشي از سهم اپراتورهااز اقتصاد ICT شود

ابوالحسن فيروزآبادي رئيس مرکز ملي و دبيرشوراي عالي فضاي مجازي در اين مراسم با اشاره به راهاندازي مرکز نوآوري و شتابدهي کسب و کارهاي ديجيتالي، اظهارداشت:اين مرکز با هدف حمايت از استارتاپ ها و تبديل آنها به شرکتهاي متوسط و بزرگ، راهاندازي شده است.

وي با بيان اينکه زنجيره اقتصاد ديجيتال، همگرا نيست، گفت: در اين حوزه بايد به سمتي برويم که رابطه بخش خصوصي با دولت مشخص شود و در نهايت به سالمسازي زنجيره اقتصاد ديجيتال برسيم.

دبير شوراي عالي فضاي مجازي خاطرنشان کرد: هماکنون در اين بخش شاهد عدم توازن و تناسب هستيم به نحوي که هنوز به سهم يک درصدي از درآمدICTدنيا نرسيدهايم و اين بخش نيازمند توسعه است. همچنين 62 درصد از اقتصاد بخشICTدر کشور را اپراتورها در اختيار دارند که اين رقم بايد به 32 درصد برسد و فعاليتهاي استارتاپيجايگزين اين بازار شود.

وي تأکيد کرد: کسب و کارهاي نو مستقل از فشارهاي بينالمللي، ميتوانند به فعاليت خود ادامه دهند و تأکيد رئيسجمهور نيز بر توسعه کسب و کار و اقتصاد ديجيتالي است.

* سهميه تبليغي صداوسيما بهاستارتاپهااختصاص مييابد

همچنين در اين مراسم حميد فرهنگ مديرعامل همراه اول نيز اظهار داشت: در اين همکاري اين اپراتور متعهد به شتابدهي رسانه اي کسب و کارهاي نو در راستاي کمک به حمايت از کسب و کارهاي نوپا شده است.

بنابراعلام همراه اول از متن اين همکاري، از ديگر تعهدات اپراتور در اين تفاهم نامه همکاري در معرفي استارتاپ ها با استفاده از ظرفيت سامانه هاي هوشمند دراختيار، اختصاص سهميه تبليغي صداوسيما به استارتاپها، انجام تبليغات ويژه کسب و کارهاي نوپاي ديجيتال در صداوسيما با تخفيف مصوب، ايجاد سامانه آموزش الکترونيک جهت برگزاري دوره هاي آموزشي مديريت کسب و کار، منتورينگ است.

به گزارش فارس، در حاشيه اين مراسم نيز فيروزآبادي در جمع خبرنگاران اظهارداشت:هاتگرام و تلگرام طلايي پس از پايان آذر مسدود نميشوند و اينستاگرام نيز بايد در کشور نماينده پاسخگو داشته باشد»

نیمتا روزنامه های کثیرالانتشار کشور