صفحه اصلي
درباره اتحاديه
چارت سازماني اتحاديه
وظايف و اختيارات
رسته هاي تحت پوشش
هيئت مديره اتحاديه
تاريخچه شهرستان
پايگاه هاي مرتبط
آمار ساليانه
پروانه کسب
مدارک صدور پروانه کسب
ثبت نام پروانه کسب
استعلام شناسه صنفي
مراحل صدور پروانه اشخاص حقيقي
مراحل صدور پروانه اشخاص حقوقي
مراحل تمديد پروانه دائم حقيقي
مراحل تبديل پروانه اشخاص حقوقي
مراحل تبديل پروانه اشخاص حقيقي
مراحل تمديد پروانه دائم حقوقي
قوانين و مقررات
قانون نظام صنفي
آيين نامه ها
ضوابط رسته ها
قوانين بهداشت
فرم ها
مباشر
وکالت نامه
رضايتنامه
قرارداد اجراي مراسم
فرم اعلام وضعيت و نظر سنجي واحد صنفي
خدمات الکترونيکي
پرداخت حق عضويت آنلاين
ليست اعضاء اتحاديه
ورود به پنل اعضاء
تماس با اتحاديه
ارسال آناليز
شکايات
ثبت پرسنل
استعلام کارت بهداشت
استعلام نام واحد
ليست اعضاء اتحاديه
اخبار اتحادیه
اخبار اصناف
اعضاء برتر ماه
تعرفه حق عضویت
معرفی محصولات
گالری تصاویر
مقالات
نکات آموزنده
کد مطلب : 33388
تاریخ مطلب : 1397/07/24
منبع : فرصت امروز
ایمیل مطلب
پرینت مطلب
3 شگرد براي آن که شنوندگان سخنرانيتان سراپا گوش شوند
مطمئن شويد که شنوندگانتان تا انتها با دقت به شما گوش ميدهند. عوامل مختلفي مانند انتظار ديدن يک پاورپوينت طوالني باعث ميشود که سخنراني و ارائه با سکوتي ً 40درصد از روز مرگبار همراه شود. حرفهايها تقريبا کاريشان را در جلساتي سپري ميکنند که در بسياري از آنها سخنران متني را به روشي کسالتبار فقط از روي اسلايدها ميخواند. 71درصد افراد معتقدند، جلساتي که در آنها شرکت کردهاند، فقط هدر دادن وقت بوده است. شرکتکنندگان در جلسات آنقدر به اين برنامههاي يکنواخت و کسلکننده عادت کرده ً اند که کامال مجهز در جلسات حاضر ميشوند و اکثر وقت را با گوشي همراه هوشمندشان به پيغام زدن، گشت در شبکههاي مجازي و چک کردن ايميل ميگذرانند. ارائه مطلب چيزي فراتر از به اشتراک گذاشتن دادهها، آمار و حقايق است. ارائه بايد پرحرارت و جذاب باشد و با مخاطبان ارتباط برقرار کند. سخنرانيتان بايد بر مخاطبان اثر بگذارد. يک ارائه جذاب و درگيرکننده به تمرين، ديسيپلين و تکنيکهاي کليدي نياز دارد. اگرچه آماده شدن براي چنين ارائهاي دشوار است، اما زمانيکه شنوندگان گفتههايتان را به خاطر ميسپارند و تحت تأثير اطالعاتتان قرار ميگيرند، به پاداشي ميرسيدکه ارزش اين تالش و کوشش را دارد. در اين بخش سه تکنيک طاليي براي يک ارائه جالب توجه را معرفي ميکنيم.
1ـ شنوندگان را از همان ابتدا مجذوب کنيد
از همان لحظهاي که شروع به صحبت کردن ميکنيد، مشخص ميشود که آيا شنوندگان با شما همراه خواهند بود يا خير. بازه زماني توجه شرکتکنندگان کوتاه است و اگر از همان ابتدا نتوانيد آنها را جذب کنيد، توجهشان به سرعت معطوف موضوع ديگري خواهد شد. شگرد داشتن يک ارائه مسحورکننده در ساختار آن نهفته است و در سه مرحله به شرح زير محقق ميشود: • از بخش مقدمه و اهداف صرفنظر کنيد: تمام شرکتکنندگان دليل برگزاري جلسه را ميدانند. نيازي نيست خودتان را معرفي کنيد يا دليل ارائه اين سخنراني را توضيح دهيد. روز سخنراني اولين روز مدرسه نيست. همه ميدانند که با چه کساني کار ميکنند و چرا در اين جلسه شرکت کردهاند. • سخنراني را با يک داستان شروع کنيد: داستاني کوتاه را در مدت کمتر از يک دقيقه تعريف کنيد. اين داستان بايد ارتباط مستقيمي با موضوع جلسه داشته باشد و يک نقطه شروع، اوج و يک پايان قوي داشته باشد. تعريف کردن داستان روش فوقالعادهاي براي جلب توجه مخاطبان است و کمک ميکند که آنها به روشي شخصي با موضوع ارتباط برقرار کنند. • سر به سر شنوندگان بگذاريد: به گفتن اين که در اين جلسه چه مطالبي را ياد خواهند گرفت، اکتفا نکنيد، به آنها بگوييد که چطور زندگيشان بايد از گوش دادن به اين سخنراني جذاب متحول خواهد شد. به اين ترتيب آنها متوجه ميشوند که بايد منتظر اطالعاتي تأثيرگذار و مهم باشند. اين انتظار باعث ميشود که تا پايان شنوندگان فعالي باشند.
2ـ فقط به اساليدها نگاه نکنيد و حرف بزنيد
اگر متوجه نشويد که چه زماني بايد صحبت کردن را متوقف کنيد، به سرعت توجه شنوندگان را از دست خواهيد داد. ارائهکنندگان موفق از رسانههاي مختلف، مانند اسلايد، مشارکت شنوندگان و وسايل صحنه براي رساندن منظور خود استفاده ميکنند. اگر ميخواهيد از متريال مختلف براي تقويت سخنراني خود استفاده کنيد، بايد روش صحيح کاربرد آنها را ياد بگيريد. • مخاطبين نميتوانند همزمان هم به شما گوش بدهند و هم متن اسلايد را بخوانند: اسلايدها را ساده طراحي کنيد. اساليدها بايد متنهاي کوتاه و آيتميک داشته باشد و تصاويري در آنها به کار برده باشد که روايتگر گزارش باشد، البته قرار نيست رمان بنويسيد. سعي کنيد در يک اسلايد از بيشتر از يک تصوير يا سه بولت پوينت استفاده نکنيد. زمانيکه اسلايد جديدي را ميآوريد، حرف نزنيد و بگذاريد مخاطبان دادهها را بدون مزاحمت بخوانند. اگر وقتي اسلايد جديدي را نمايش ميدهيد، حرف هم بزنيد، مطمئن باشيد که مخاطبان به جاي توجه به شما، به تصوير نگاه خواهند کرد. دانشمندان اثبات کردهاند که مغز توانايي خواندن و گوش دادن همزمان و آگاهانه را ندارد، بنابراين به مخاطبان اجازه دهيد که هر کار را در يک مرحله انجام دهند. به اندازه کافي ساکت بمانيد تا شرکتکنندگان اسلايد را بخوانند و مفهوم آن را متوجه شوند. سپس قبل از آن که شروع به صحبت کنيد، صفحه نمايش را سياه کنيد. به اين ترتيب بدون آن که مجبور باشيد براي به دست آوردن توجه مخاطبان با اسلايد رقابت کنيد، توجه آنها را دوباره به خود جلب ميکنيد. • اجازه ندهيد که وسايل صحنه، ارائه شما را از جلوه بيندازد: حتي اگر ميخواهيد روش استفاده از يک دستگاه، سيستم يا گجت جديد را به مخاطبينتان ياد دهيد، بايد تأثير اين وسايل را بر ارائهتان متعادل کنيد. زمانيکه طرز کار با دستگاه را نشان ميدهيد، ساکت باشيد تا حواس مخاطبان پرت نشود و بتوانند با موضوع ارتباط برقرار کنند و آن چه را که ميبينند پردازش کنند. بدانيد که چه زماني بايد ساکت بمانيد تا جنبه بصري و عملي ارائه تقويت شود. • زمانبندي دقيق داشته باشيد: سؤال و جواب بخش الينفکي از تمام سخنرانيها است و تصميمگيري درباره بهترين زمان اين بخش به عهده خودتان است. از ابتداي سخنراني مشخص کنيد که آيا شنوندگان ميتوانند سؤاالتشان را در طول سخنراني مطرح کنند يا اين که ً در پايان ارائه به سؤاالت جواب ميدهيد. چنانچه صرفا شنوندگان را به پرسيدن سؤاالت باز ترغيب ميکنيد، از آنها بخواهيد که سؤاالتشان را قبل از طرح موضوع جديد مطرح کنند. اگر فردي سؤالي پرسيد، حرفش را قطع نکنيد. بگذاريد شرکتکننده سؤالش را تمام کند و بعد جواب بدهيد. تماس چشمي و گوش دادن فعال را فراموش نکنيد. اين سؤاالت ميتواند ديگران را نيز به مشارکت ترغيب کند.
3ـ يک جمعبندي به يادماندني داشته باشيد
جمعبندي خالصهاي از سخنراني نيست، بلکه براي درک کامل موضوع سخنراني حياتي است. بسياري از سخنرانان اين زمان را به بيان رئوس مطالب اختصاص ميدهند که شنوندگان را ترغيب ميکند تا مطالب گفته شده را از ابتدا بررسي کنند. اگر ميخواهيد شنوندگانتان را از همان ابتدا تا به انتها مجذوب کنيد، بايد يک جمعبندي قوي و هدفدار داشته باشيد. • از جمعبنديتان يک شاهبيت بسازيد: تعريف کردن لطيفهاي که نکته اصلي مطالب را در برندارد، بيفايده خواهد بود. به خاطر ميآوريد که قرار بود در ابتداي سخنراني سر به سر مخاطبان بگذاريد، اين جمعبندي بايد جواب آن مزاح اوليه باشد. پايان سخنراني زمان مناسبي براي به اشتراک گذاشتن دادههاي تأثيرگذاري است که ميتواند براي مخاطبينتان سودمند باشد و آنها را به گفتن »آهان وادار کند. • ارائه را با تعريف يک داستان به پايان ببريد: اگر سخنرانيتان را با يک داستان شروع کردهايد، در تمام کردن آن با داستان ترديد نکنيد. دا ستان پاياني نبايد مشکلي را تعريف کند، بلکه بايد نشان دهد که استفاده از مطالب به اشتراک گذاشته شده چه فايدهاي براي شنوندگان خواهد داشت. چنانچه راه عملي ساختن اين ايدهها را به مخاطبينتان نشان دهيد، آنها تحت تأثير گفتههايتان قرار ميگيرند، براي آموختههايشان ارزش قائل ميشوند و به اين نتيجه ميرسند که وقتشان بيهوده تلف نشده است. شنوندگان آنچه گفتهايد به خاطر ميسپارند، به آن عمل ميکنند و مشتاقانه منتظر ارائه بعدي ميمانند.
آخرین اخبار
عدم بکارگيري اتباع بيگانه
انتخاب مرجع نماينده ماليات جهت حل اختلاف
گزارش تصويري جلسه بررسي مشکلات با اسنپ فود
کارت بهداشت
نحوه ثبت نام سامانه جامع تجارت
الزام قانوني به صدور صورتحساب الکترونيک توسط واحد هاي صنفي
اطلاع رساني به واحد هاي صنفي جهت انتخاب نماينده بند (3)ماده (244)قانون ماليات هاي مستقيم
اصلاح قانون نظام صنفي
تغيير و تحول هيات مديره اتحاديه
رحلت امام خميني تسليت باد
تسليت شهادت رئيس جمهور
عوارض تابلو
گزارش عملکرد اتحاديه در سال 1402
نوروز1403 مبارک باد
اعياد شعبانيه مبارک باد
عيد مبعث مبارک
ماه رجب مبارک
تبريک روز زن و مادر
تاسوعا و عاشوراي حسيني تسليت باد
يک صد و هفدمين اجلاسيه شوراي عالي استاندارد با رياست رئيس جمهور در راستاي ماده 34 قانون تقويت و توسعه نظام استاندار يکصد و هفدمين اجلاسيه شوراي عالي استاندارد با حضور رئيس جمهور برگزار شد
رسته هاي شغلي تهيه غذا و کافه تريا شامل ارزش افزوده شدند
اظهارنامه مالياتي و فرم تبصره ماده 100و نحوه ارسال
تمديد مهلت تسليم اظهارنامه هاي مالياتي اصناف در انتظار تصويب سران قوا
رونمايي از پوستر روز ملي اصناف پوستر روز ملي اصناف (1 تير 1402) با حضور اصحاب رسانه در اتاق اصناف ايران و توسط حسين طاهر محمدي، رئيس اتاق اصناف ايران رونمايي شد
رئيس اتاق اصناف ايران در نشست شوراي گفت و گوي دولت و بخش خصوصي مطرح کرد؛
حسين طاهرمحمدي رئيس اتاق اصناف ايران شد
رحلت امام خميني تسليت باد
آخرین مطالب سایت
عدم بکارگيري اتباع بيگانه
انتخاب مرجع نماينده ماليات جهت حل اختلاف
گزارش تصويري جلسه بررسي مشکلات با اسنپ فود
کارت بهداشت
نحوه ثبت نام سامانه جامع تجارت
الزام قانوني به صدور صورتحساب الکترونيک توسط واحد هاي صنفي
اطلاع رساني به واحد هاي صنفي جهت انتخاب نماينده بند (3)ماده (244)قانون ماليات هاي مستقيم
اصلاح قانون نظام صنفي
تغيير و تحول هيات مديره اتحاديه
رحلت امام خميني تسليت باد
تسليت شهادت رئيس جمهور
عوارض تابلو
گزارش عملکرد اتحاديه در سال 1402
نوروز1403 مبارک باد
اعياد شعبانيه مبارک باد
عيد مبعث مبارک
ماه رجب مبارک
تبريک روز زن و مادر
حبيب خدا
تاسوعا و عاشوراي حسيني تسليت باد
يک صد و هفدمين اجلاسيه شوراي عالي استاندارد با رياست رئيس جمهور در راستاي ماده 34 قانون تقويت و توسعه نظام استاندار يکصد و هفدمين اجلاسيه شوراي عالي استاندارد با حضور رئيس جمهور برگزار شد
رسته هاي شغلي تهيه غذا و کافه تريا شامل ارزش افزوده شدند
اظهارنامه مالياتي و فرم تبصره ماده 100و نحوه ارسال
تمديد مهلت تسليم اظهارنامه هاي مالياتي اصناف در انتظار تصويب سران قوا
رونمايي از پوستر روز ملي اصناف پوستر روز ملي اصناف (1 تير 1402) با حضور اصحاب رسانه در اتاق اصناف ايران و توسط حسين طاهر محمدي، رئيس اتاق اصناف ايران رونمايي شد
رئيس اتاق اصناف ايران در نشست شوراي گفت و گوي دولت و بخش خصوصي مطرح کرد؛
حسين طاهرمحمدي رئيس اتاق اصناف ايران شد
نیمتا روزنامه های کثیرالانتشار کشور